وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » ثبت یک میلیارد دلار سود؛ کانتاس دوباره اوج می‌گیرد

تاریخ انتشار : 1401/12/04 - 6:18

ثبت یک میلیارد دلار سود؛ کانتاس دوباره اوج می‌گیرد

صدای استرالیا– شرکت کانتاس موفق به ثبت ۱٫۴ میلیارد دلار سود قبل از کسر مالیات در نیم سال شده و […]

ثبت یک میلیارد دلار سود؛ کانتاس دوباره اوج می‌گیرد

صدای استرالیا– شرکت کانتاس موفق به ثبت ۱٫۴ میلیارد دلار سود قبل از کسر مالیات در نیم سال شده و اعلام کرده که قیمت بلیت به نرخ‌های قبل از دوران همه‌گیری کرونا بازنخواهد گشت.

کانتاس صبح امروز نتایج عملکرد نیم‌ساله خود را منتشر کرد که بر اساس آن به سود ۱٫۴۳ میلیارد دلاری قبل از کسر مالیات دست یافته است. سود این شرکت پس از کسر مالیات نیز یک میلیارد دلار گزارش شده است.

همچنین میزان بدهی خالص این شرکت به ۲٫۴ میلیارد دلار کاهش یافته و میزان بازخرید سهام در بازار تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

علی‌رغم اینکه این شرکت هواپیمایی به وضعیت سوددهی بازگشته، هشدار داده که انتظار می‌رود که قیمت بلیت‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تعدیل ‌شود؛ اما به نرخ‌های سال ۲۰۱۹ باز نخواهد گشت.

آلن جویس، مدیرعامل کانتاس گفت که قیمت بلیت‌ هواپیما در استرالیا در مقایسه با سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته که عمدتا به دلیل رشد قیمت سوخت و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا بوده است.

وی افزود: با تکمیل بیشتر ظرفیت خطوط هوایی، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. ما پروازهای بیشتری را در ماه ژانویه اضافه کردیم و در ماه مارس یک گام دیگر در جهت افزایش پروازها برمی‌داریم.

جویس تاکید کرد: مسیر رسیدن کانتاس به سوددهی دوباره، مسیری طولانی، و صادقانه بگویم، دشوار بوده است. این بهبود شرایط چیزی است که همکاران، سهامداران و از بسیاری جهات مشتریان‌مان منتظر آن بودند.

وی افزود: این چرخشی بسیار بزرگ است. در نظر داشته باشید که همین ۱۲ ماه قبل ما با زیان انبوهی مواجه بودیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه