وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » توصیه کارشناسان: تزیینات کریسمس را آغاز کنید؛ شادتر می‌شوید

تاریخ انتشار : 1400/08/30 - 4:15

توصیه کارشناسان: تزیینات کریسمس را آغاز کنید؛ شادتر می‌شوید

صدای استرالیا– روانشناسان توصیه می‌کنند که از هم اکنون، تزیینات ویژه کریسمس را آغاز کنید؛ چون موجب سرزنده‌ و شادتر […]

توصیه کارشناسان: تزیینات کریسمس را آغاز کنید؛ شادتر می‌شوید

صدای استرالیا– روانشناسان توصیه می‌کنند که از هم اکنون، تزیینات ویژه کریسمس را آغاز کنید؛ چون موجب سرزنده‌ و شادتر شدن شما می‌شود.

وب‌سایت Unilad در سال ۲۰۱۷ گزارش داد که افرادی که دکوراسیون کریسمس را زودتر از حد معمول شروع می‌کنند؛ زودتر از بقیه نیز با هیجانات کریسمس مواجه می‌شوند و این موضوع، آنها را شادتر می‌کند.

دبورا سرانی، روانشناس، نیز با تایید این موضوع گفت: انجام تزیینات، قطعات روی روحیه اثر مثبت می‌گذارد.

وی توضیح داد: این کار موجب تغییرات عصب‌شناختی می‌شود که می‌تواند تولید شادی کند.

سرنی گفت: انجام تزیینات کریسمس، موجب ترشح دوپامین می‌شود که هورمون ایجاد سرخوشی است.

اما چه‌چیزی در تزیینات کریسمس وجود دارد که این هورمون‌های سرخوشی را فعال می‌کند؟

سرنی در این باره گفت: نکته اول شاید درخشش چراغانی‌ها و رنگ‌ها باشد؛ زیرا کروموتراپی یا رنگ درمانی، موجب افزایش سطح انرژی و خوشحالی می‌شود.

وی افزود: ممکن است فضای کلی نیز تاثیرگذار باشد. زیرا هر کسی با دیدن یک درخت کریسمس که نخستین‌بار تزیین شده و نورپردازی می‌شود، ناخودآگاه لبخندی به لب می‌آورد.

گفتنی است که یک حوزه جدید علمی با نام «معماری عصب‌شناختی» نیز به این موضوع اختصاص دارد که چگونه طراحی و تزیین محیط پیرامونی روی رفتار ما تاثیر می‌گذارد.

موضوع دیگر نیز به گفته سرنی، عامل نوستالژی است.

وی توضیح داد: برای بسیاری از ما، کریسمس یه زمان جادویی است؛ زمان معصومیت و شادی. اگر در دوره کودکی‌تان، خاطرات خوشی از تعطیلات کریسمس داشته باشید؛ اینکه بخواهید این احساس را بازآفرینی کنید، بیشتر است و این کار مثلا از تشریفات و انجام تزیینات کریسمس، امکان‌پذیر می‌شود.

البته این موضوع یک جنبه منفی هم دارد. اگر خاطرات کریسمس‌های کودکی شما دلپذیر نباشد؛ آن‌گاه ممکن است دیدن این تزیینات و چراغانی‌ها برای‌تان تنفر برانگیز باشد.

در مورد این افراد نیز الیزابت لومباردو، روانشناس و کارشناس شادمانی، توصیه می‌کند که یک رسم جدید را برای خودشان تعریف کنند.

وی می‌گوید: هر کاری که شما را خوشحال می‌کند و از آن لذت می برید، انجام دهید؛ مثلا خانوادگی فیلم ببینید یا برای کارهای خیریه داوطلب شوید.

این کار باعث می‌شود در سال‌های بعد و در زمان تعطیلات کریسمس، ناخودآگاه آن زمانی که خوشحال بوده‌اید و خاطرات بهتر به یادتان بیاید.

یک مزیت دیگر انجام تزیینات کریسمس هم این است که همسایه‌های‌تان احساس می‌کنند رفتار شما دوستانه‌تر شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد، وجود دکوراسیون کریسمس را در خانه‌ها به نشانه اجتماعی‌تر بودن افراد داخل آن خانه تعبیر می‌کنند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه