وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » تفاوت قیمت مسکن در مراکز ایالتی استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/05/19 - 7:20

تفاوت قیمت مسکن در مراکز ایالتی استرالیا

صدای استرالیا- از زمان آغاز فاصله‌گذاري اجتماعي و اجراي ديگر انواع محدوديت‌ها در اوايل ماه مارس، تغییرات قيمت مسكن در هریک از پايتخت‌هاي ايالتي استراليا روندی مستقل و متفاوت به خود گرفته است.

تفاوت قیمت مسکن در مراکز ایالتی استرالیا

صدای استرالیا- قیمت مسکن در هریک از پایتخت‌های ایالتی استرالیا مسیری متفاوت در پیش گرفته است. براساس گزارش شرکت اطلاعات املاک کورلاجیک، ارزش مسکن در ملبورن در چهار ماه گذشته ۳٫۵ درصد کاهش داشته است، درحالی که در کانبرا با رشدی ۱٫۳ درصدی مواجه شده است.

در دوره مارس تا جولای شهر پرت با کاهش دو درصدی قیمت مسکن مواجه شده‌است و در زمینه کاهش قیمت، پس از ملبورن در رتبه دوم قرار دارد. در شهر سیدنی نیز قیمت مسکن کاهش ۱٫۷ درصدی داشته است درحالی که املاک شهر بریزبین کاهشی ۰٫۶ درصدی داشته. اما در قلمرو شمالی قیمت مسکن در شهر داروین در دوره مارس تا جولای ثابت باقی مانده است. شهرهای ادلاید و هوبارت نیز هردو افزایشی ناچیز و زیر یک درصدی را در بازار مسکن تجربه کرده‌اند.

دلایل نوسانات قیمت

شرکت کورلاجیک با توجه به وضع مقررات جدید تردد در ویکتوریا، بسته شدن مرزهای بین‌المللی را عاملی تاثیرگذار در روند نوسانات قیمت در بازار مسکن ملبورن می‌داند. براساس گزارش این شرکت، تا پیش از بسته شدن مرزها، ملبورن از بالاترین میزان مهاجرت خارجی در میان دیگر پایتخت‌ها برخوردار بود. این شرکت نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید-۱۹ در ویکتوریا و ملبورن ابراز نگرانی کرده است زیرا باور دارد یک چهارم بازدهی اقتصادی استرالیا بر دوش ویکتوریا است و آغاز محدودیت‌های مرحله چهارم از میزان تمایلات تجاری و مصرفی در بازار کاسته است. در ادامه این شرکت پایان دوران اختصاص بسته‌های مالی حمایتی فدرال برای پرداخت هزینه مسکن از ماه اکتبر را عامل تاثیرگذار دیگری بر بازار مسکن می‌داند.

رشد ۱٫۳ درصدی بازار مسکن کانبرا در دوره مارس تا جولای از نظر کورلاجیک تحت تاثیر کاهش نرخ بهره و افزایش تدریجی قیمت ملک به دلیل ارزان‎‌تر شدن بازپرداخت وام و افزایش توان خرید رخ داده است. همچنین رشد ناچیزی که در ماه‌های همه‌گیری در بازار مسکن ادلاید مشاهده می‌شود، به این معنی نیست که این بازار در بازگشت سرمایه بازاری قدرتمند باشد.

منبع: یاهو


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه