وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » تغییری بزرگ در فروشگاه‌های پست استرالیا در راه است

تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 6:02

تغییری بزرگ در فروشگاه‌های پست استرالیا در راه است

صدای استرالیا - ممکن است به زودی فروشگاه‌های شرکت پست استرالیا مجهز به اتاق‌های تعویض شوند که به مشتریان این امکان را خواهند داد که خریدهای آنلاین خود را امتحان کنند.


صدای استرالیا – ممکن است به زودی فروشگاه‌های شرکت پست استرالیا مجهز به اتاق‌های تعویض لباس شوند که به مشتریان این امکان را خواهند داد که خریدهای آنلاین خود را امتحان کنند.

در این راستا شرکت پست استرالیا آماده می‌شود تا اواخر سال جاری یک فروشگاه مفهومی جدید را افتتاح کند.

فروشگاه جدید با نام “کامیونیتی هاب” که قرار است در ماه جولای در شهر اورنج نیو ساوت ولز افتتاح شود، نه تنها به مشتریان این امکان را می‌دهد که خریدهای خود را همانجا امتحان کنند بلکه محصولات مختلفی را از فروشندگان محلی ارائه می‌دهد.

گری استار مدیرکل اجرایی خدمات تجارت الکترونیکی، پست و بسته شرکت پست استرالیا درباره خدمت جدید این شرکت توضیح داد: یک اتاق تعویض وجود خواهد داشت، به این معنی که می‌توانید به‌ صورت آنلاین سفارش بدهید و محموله خود را در پست کامیونیتی هاب تحویل بگیرید، آن را امتحان کنید و اگر مورد پسندتان بود، آن را به خانه ببرید و اگر محموله مورد پسندتان نبود، می‌توانید آن را به باجه‌ای که از آن تحویل گرفتید برگردانید و آن محموله به خرده‌فروش برمی‌گردد و می‌توانید پولتان را سریع‌تر پس بگیرید.

کسب‌وکارهای کوچک محلی هم فرصتی برای نمایش محصولات خود در این مراکز جدید خواهند داشت.

استار گفت: خدمت جدید شرکت پست استرالیا به این کسب‌وکارها فرصتی آفلاین می‌دهد که آنها در حال حاضر چنین فرصتی ندارند.

شرکت پست استرالیا در گزارش خرید آنلاین خود در سال ۲۰۲۳، کامیونیتی هاب‌های جدید را راهی برای برآورده کردن نیازهای در حال تکامل تجارت الکترونیک مدرن توصیف کرد.

دفاتر پست با ارائه محصولات و خدمات اختصاصی و بستری جدید برای فروش مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان، تمرکز مشخصی بر حمایت از مشاغل به ویژه مشاغل کوچک محلی خواهند داشت.

این تغییر و تحول در حالی رخ می‌دهد که خدمات پستی در سال مالی گذشته کاهش شدیدی را در زمینه تحویل نامه‌ها تجربه کرد. از زمان اوج تحویل نامه‌ها به تعداد ۸.۵ نامه در هفته در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷، خانه‌های استرالیایی حالا فقط ۲.۴ نامه در هفته دریافت می‌کنند.

با این وجود، استرالیایی‌ها بیش از هر زمان دیگری به صورت آنلاین خرید می‌کنند، گزارش پست استرالیا نشان می‌دهد که ۸۲ درصد از خانوارها در سال ۲۰۲۲ خرید آنلاین انجام دادند.

در همین حال گری مورتیمر کارشناس خرده‌فروشی و استاد دانشگاه فناوری کوئینزلند گفت که اگرچه فکر می‌کند مفهوم جدید اتاق تعویض شرکت پست استرالیا نوآورانه است اما آن‌قدر که به نظر می‌رسد راحت نخواهد بود.

وی افزود: دلیل اینکه چرا ما آنلاین خرید می‌کنیم، راحتی تحویل محصول به خانه‌ها یا دفاتر ما است. بخش کوچکی از خریداران هستند که می‌خواهند محصول به اداره پست تحویل داده شود، سپس سوار خودروهایشان شوند و به اداره پست بروند تا محصول را امتحان کنند و تازه اگر محصول مورد پسندشان نبود، دوباره به خانه بروند و دوباره با خودرو برگردند تا اندازه درست محصول را بگیرند. بنابراین این شیوه چندان راحت نیست.

مورتیمر گفت که اکثر خرده‌فروشان همین حالا هم این خدمات را به صورت کلیک و جمع‌آوری ارائه می‌کنند. بنابراین ایده رانندگی کردن برای امتحان محصول در اداره پست، وقتی خرده‌فروشان همین حالا هم این خدمت را ارائه می‌کنند، ارزشمند نیست.

در سال ۲۰۲۲، ۹.۴ میلیون خانوار در استرالیا به صورت آنلاین خرید کردند. همچنین به طور متوسط ماهانه ۵.۶ میلیون خانوار به صورت آنلاین خرید کردند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه