وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اخبار » تعیین نخست‌وزیر نیوزیلند؛ «هیپکینز» رهبر حزب کارگر شد

تاریخ انتشار : 1401/11/03 - 11:12

تعیین نخست‌وزیر نیوزیلند؛ «هیپکینز» رهبر حزب کارگر شد

صدای استرالیا– در پی حمایت نمایندگان حزب کارگر نیوزیلند از کریس هیپکینز برای قرار گرفتن در جایگاه نخست‌وزیر آینده، جاسیندا […]

تعیین نخست‌وزیر نیوزیلند؛ «هیپکینز» رهبر حزب کارگر شد

صدای استرالیا– در پی حمایت نمایندگان حزب کارگر نیوزیلند از کریس هیپکینز برای قرار گرفتن در جایگاه نخست‌وزیر آینده، جاسیندا آردرن روز یکشنبه در ولینگتون و در یک جلسه حزبی پر احساس، رهبری حزب کارگر را به هیپکینز تحویل داد.

آردرن و هیپکینز که دوستان و هم حزبی‌های قدیمی هستند، روز یکشنبه و پیش از رای درون حزبی، دوشادوش هم سالن پارلمان نیوزیلند را طی کردند تا اتحادشان را نشان دهند.

در پی اعلام کناره‌گیری ناگهانی آردرن به دلیل خستگی، هیپکینز تنها نامزد حزب کارگر برای جانشینی او به عنوان رهبر حزب بود.

با ورود به جلسه، این دو نفر همدیگر را در آغوش گرفتند و با تشویق شدید حاضران روبه‌رو شدند.

گروه ۶۴ نفره حزب کارگر به اتفاق آرا هیپکینز را به عنوان رهبر جدید حزب انتخاب کردند. 

هیپکینز در کنفرانس مطبوعاتی پس از رای گیری گفت که دولت او بر روی مسائل  اقتصادی که افراد کم درآمد و همچنین صاحبان مشاغل کوچک با آن مواجه هستند، متمرکز خواهد بود.

وی افزود که دولتش بر کمک به خانواده‌هایی که در این دوران سخت اقتصادی با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، تمرکز خواهد کرد و تورم و مسائل مربوط به صرفه‌پذیری مسکن را مورد توجه قرار خواهد داد.

او همچنین متعهد شد که پیش از ترمیم کابینه، دستور کار دولت را مجددا تعریف کند و همچنین قول داد که خدمات عمومی را در کشور تقویت کند.

هیپکینز «دوست بسیار خوب» خود، آردرن را به خاطر رهبری‌اش تحسین کرد و گفت که او الهام‌بخش زنان و دختران در سراسر جهان بوده است.

حزب کارگر روز یکشنبه، کارمل سپولونی را نیز به عنوان معاون هیپکینز  انتخاب کرد که به گفته هیپکینز، نخستین فرد پسیفیکا (بومیان) خواهد بود که به معاونت نخست‌وزیر رسیده است.

خانم سپولونی، نماینده تاراناکی در اوکلند، معلم سابق و دارای میراث ساموایی و تونگا است.

هیپکینز روز چهارشنبه رسماً به عنوان چهل و یکمین نخست وزیر نیوزیلند سوگند یاد خواهد کرد و پیش از آن، جاسیندا آردرن باید استعفای خود را به سیندی کیرو، فرماندار کل تقدیم کند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه