وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » تخفیف مالیات و لغو تعرفه واردات خودروهای الکتریکی در لایحه بودجه ارایه شد

تاریخ انتشار : 1401/08/05 - 4:04

تخفیف مالیات و لغو تعرفه واردات خودروهای الکتریکی در لایحه بودجه ارایه شد

صدای استرالیا– دولت فدرال در تلاش برای توسعه کاربری خودروهای الکتریکی، تخفیف ۳۴۵ میلیون دلاری خودروهای الکتریکی را در بودجه […]

تخفیف مالیات و لغو تعرفه واردات خودروهای الکتریکی در لایحه بودجه ارایه شد

صدای استرالیا– دولت فدرال در تلاش برای توسعه کاربری خودروهای الکتریکی، تخفیف ۳۴۵ میلیون دلاری خودروهای الکتریکی را در بودجه اعلام کرد.

بر اساس لایحه بودجه و به عنوان بخشی از استراتژی خودروهای الکتریکی، دولت استرالیا قصد دارد مالیات مزایای جانبی (FBT) خودروهای واجد شرایط را حذف کند. همچنین تعرفه واردات ۵ درصدی این خودروها لغو خواهد شد.

مالیات ۴۷ درصدی مزایای جانبی مشمول خودروهایی می‌شود که از طرف کسب‌وکارها برای استفاده خصوصی ارایه می‌شوند و حذف این مالیات می‌تواند برای مدل‌هایی با ارزش ۵۰ هزار دلار، تا ۹ هزار دلار برای کارفرمایان صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

اشخاصی نیز که بخشی از حقوق‌شان را برای دریافت مزایای استفاده از این خودروها هزینه می‌کنند، تا ۴۷۰۰ دلار در سال صرفه‌جویی خواهند کرد.

برآورد می‌شود که با حذف تعرفه واردات خودروهای الکتریکی، قیمت یک مدل ۵۰ هزار دلاری نزدیک به ۲۵۰۰ دلار کاهش بیابد.

خودروهایی که ارزش آنها پایین‌تر از حد مالیات خودروهای لوکس باشد، مشمول معافیت مالیات بر مزایای جانبی می‌شود، حداقل ارزش مشمول مالیات خودروهای لوکس در حال حاظر ۸۴۹۱۶ دلار است.

این معافیت‌ها برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی پلاگین درنظر گرفته شده و در صورت تصویب، برای خودروهای وارداتی با عطف به‌ماسبق از اول جولای ۲۰۲۲ قابل اجرا خواهد بود.

خودروهای الکتریکی ۳٫۳۹ درصد از کل سهم فروش خودرو در استرالیا را در اختیار دارند؛ در حالی که سهم این خودروها در آلمان ۲۶ درصد و در انگلستان ۱۹ درصد است.

 

 منبع: یاهو


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه