وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » تب برفکی در استرالیا شناسایی شد

تاریخ انتشار : 1401/04/30 - 4:16

تب برفکی در استرالیا شناسایی شد

صدای استرالیا– بیماری تب برفکی در استرالیا مشاهده شده و کارشناسان هشدار می‌دهند شیوع این بیماری دامی می‌تواند ۸۰ میلیارد […]

تب برفکی در استرالیا شناسایی شد

صدای استرالیا– بیماری تب برفکی در استرالیا مشاهده شده و کارشناسان هشدار می‌دهند شیوع این بیماری دامی می‌تواند ۸۰ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا خسارت وارد کند.

موری وات، وزیر کشاورزی دیروز اعلام کرد که یک محصول فراورده گوشت گاو حاوی این ویروس کشنده در یکی از فرودگاه‌های استرالیا کشف شده است.

مسافری که این فرآورده گوشتی را به همراه داشته، از اندونزی به استرالیا سفر کرده است.

از سوی دیگر فرآورده‌های گوشت خوک نیز که برای فروش در منطقه مرکز تجاری ملبورن از چین وارد شده، علاوه بر تب خوکی آفریقایی، آلوده به ویروس تب برفکی بوده‌اند.

وات گفت: در این مرحله، ما قطعات ویروسی و نه ویروس زنده را در محصولات مذکور شناسایی کرده‌ایم. اما این کشفیات نشان می‌دهد که مرزهای ما به خوبی کنترل می‌شود و سیستم‌های امنیت زیستی به درستی کار می‌کند.

به گفته وی، استرالیا همچنان از بیماری‌های تب برفکی و تب خوکی آفریقایی مبراست.

وزیر کشاورزی افزود: ما محصولات یاد شده را ضبط و بررسی کرده‌ایم و توصیه کرده‌ام که تمامی محصولات مشابه از تمامی سوپرمارکت‌ها و انبارهای مرتبط در ملبورن جمع‌آوری شود.

بیماری تب برفکی انسان را مبتلا نمی‌کند، اما می‌تواند آثار سوء بسیاری بر صنعت کشاورزی استرالیا به جا بگذارد.

این بیماری در ماه‌های اخیر در اندونزی شایع شده و کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر اتفاق مشابهی در استرالیا بیفتد، ۸۰ میلیارد لار به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند.

به گفته وات، از امروز تشک‌های ضدعفونی پا در تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی استرالیا، برای پروازهای ورودی از بالی نصب می‌شود.

نخستین تشک‌های ضدعفونی در فرودگاه‌های کنز و داروین نصب خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه