وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » برگزاری نمایشگاه هنری در بزرگترین گورستان نیمکره جنوبی زمین

تاریخ انتشار : 1401/06/25 - 7:10

برگزاری نمایشگاه هنری در بزرگترین گورستان نیمکره جنوبی زمین

صدای استرالیا – اگر اهل نمایشگاه رفتن هستید باید بدانید که بزرگترین گورستان نیمکره جنوبی زمین این روزها میزبان نمایشگاهی هنری و عجیب است.


صدای استرالیا – اگر اهل نمایشگاه رفتن هستید باید بدانید که بزرگترین گورستان نیمکره جنوبی زمین این روزها میزبان نمایشگاهی هنری و عجیب است.

نمایشگاه سالانه Hidden به عنوان یک پیاده‌روی هنری در گورستان تاریخی روک‌وود در غرب سیدنی برپا شده است که بزرگترین گورستان در نیمکره جنوبی زمین است.

در این نمایشگاه ۵۵ کار هنری شامل مجسمه، چیدمان، عکس و ویدئو در مسیرهای منحنی با پاویون‌هایی دلپذیر در کنار درختان ۱۰۰ ساله به نمایش گذاشته شده‌اند.

دکتر کت فرایز، متصدی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در مسیری دو کیلومتری و با هدف ارج نهادن به گورستان روک‌وود، حمایت از بیان هنرمندان و تغییر درک نسبت به گورستان‌ها به عنوان اماکنی تاریک یا ترسناک برپا شده است.

وی افزود: روک‌وود برای مردم معانی بسیار متفاوتی دارد. اینجا مکانی برای بازدید از قبر و اعضای خانواده است اما همچنین فضایی سبز زیبا است که افراد زیادی برای قدم زدن و آرامش خاطر به آن می‌آیند.

به گفته وی این مکان ۲۸۶ هکتاری که در فهرست میراث فرهنگی هم قرار دارد، مملو از صدها اثر شامل سنگ قبر و مجسمه است.

امسال دوازدهمین سال برگزاری نمایشگاه Hidden پس از دو دوره تعطیلی به دلیل قرنطینه‌های ناشی از پاندمی کووید است. در نمایشگاه امسال بیش از ۸۰ هنرمند و دانش‌آموز دبیرستانی آثاری با الهام از مضامین عشق، عزاداری، چرخه‌های زندگی، تاریخ، فرهنگ، خاطره و گذر زمان را خلق کرده‌اند.

۱۱ جایزه ۲۰۰ تا ۱۰ دلاری نیز به هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه اعطا خواهد شد.

این نمایشگاه از روز ۱۰ سپتامبر آغاز شده و تا روز ۹ اکتبر برقرار خواهد بود و بازدید از آن بین طلوع تا غروب آفتاب و به صورت رایگان امکان‌پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به وب‌سایت این نمایشگاه مراجعه کنید:

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , جشن ها و رویدادها , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه