وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » برنامه حزب کارگر برای مقابله با رشد اجاره‌بها

تاریخ انتشار : 1401/01/26 - 10:00

برنامه حزب کارگر برای مقابله با رشد اجاره‌بها

صدای استرالیا- به گفته آنتونی آلبانیز، رهبر حزب کارگر، دولت او به منظور مقابله با رشد اجاره‌بها، برنامه افزایش عرضه و تامین مسکن را اجرا خواهد کرد.


صدای استرالیا- به گفته آنتونی آلبانیز، رهبر حزب کارگر، دولت او به منظور مقابله با رشد اجاره‌بها، برنامه افزایش عرضه و تامین مسکن را اجرا خواهد کرد.

بنا به گفته اتحادیه صنعت مسکن دولتی، با پیشی گرفتن رشد اجاره بها از حقوق، مردم توان اجاره کردن ملک را از دست داده‌اند و حتی پس از دریافت کمک‌هزینه اجاره نیز برای نیمی از اجاره‌نشین‌ها، اجاره بها بخش مهمی از سبد هزینه‌کرد خانوار را تشکیل می‌دهد.

آنتونی آلبانیز، رهبر حزب کارگر می‌گوید که «صندوق آینده مسکن استرالیا» با هدف حل برخی از این مشکلات از سوی دولت کارگر معرفی خواهد شد.

وی گفت: بخشی از این مشکل، کاهش مشارکت دولت فدرال در ساخت مسکن اجتماعی است. آخرین بار وقتی ما (حزب کارگر) دولت را در دست داشتیم، نزدیک به ۲۰ هزار مسکن اجتماعی ساختیم ولی ۸۰ هزار واحد را نیز بازسازی و نوسازی کردیم.

وی افزود: هفته گذشته با افرادی از شورای املاک دیدار داشتم و ما همچنان به این دیدارها ادامه می‌دهیم.

اتحادیه صنعت مسکن اجتماعی نیز از تمامی احزاب خواسته است که راهبردی برای تامین مسکن با حضور تمامی ارکان، شامل دولت، بخش خصوصی و بخش غیر انتفاعی داشته باشند.

این استراتژی باید شامل سرمایه‌گذاری روی ساخت ۲۵ هزار مسکن اجتماعی و خانه اجاره‌ای ارزان درسال، یک برنامه ملی اجاره به شرط تملیک و یک صندوق تاب‌آوری اقلیمی ملی برای پشتیبانی از بازسازی ساختمان‌هایی باشد که طراحی نامناسبی دارند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه