وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اخبار » با گشایش مرزها و ورود دانشجویان؛ اجاره‌نشین‌ها در استرالیا برای افزایش هزینه مسکن آماده باشند

تاریخ انتشار : 1400/09/17 - 3:28

با گشایش مرزها و ورود دانشجویان؛ اجاره‌نشین‌ها در استرالیا برای افزایش هزینه مسکن آماده باشند

صدای استرالیا– کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با گشایش مرزهای بین‌المللی استرالیا، بهای اجاره مسکن با رشدی چشمگیر مواجه خواهد شد. […]

با گشایش مرزها و ورود دانشجویان؛ اجاره‌نشین‌ها در استرالیا برای افزایش هزینه مسکن آماده باشند

صدای استرالیا– کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با گشایش مرزهای بین‌المللی استرالیا، بهای اجاره مسکن با رشدی چشمگیر مواجه خواهد شد.

۲۲ نفر از ۳۰ اقتصاددان و کارشناس مسکن در نظرسنجی اخیر Finder معتقدند که قیمت اجاره بها در سال ۲۰۲۲ جهشی بزرگ خواهد داشت و به اجاره‌نشین‌ها هشدار می‌دهند که خود را برای افزایش هزینه‌های مسکن آماده کنند.

گراهام کوک، رییس بخش تحقیقات مصرف کننده موسسه فایندر گفت: همه‌گیری کرونا، بازار اجاره مسکن را زمین زد و در پایتخت‌هایی مانند سیدنی و ملبورن، شاهد افزایش تعداد خانه‌های اجاره نرفته بودیم.

وی افزود: بازگشت دانشجویان استرالیایی به خانه‌های پدری و نبود امکان ورود به کشور برای دانشجویان خارجی در قرنطینه‌های سال گذشته، موجب شد که میزان تقاضا در بازار اجاره مسکن کاهش یابد؛ اما این بازار در حال بهبود است.

کوک گفت: با بازگشت دانشجویان بین‌المللی و کوله‌گردها به استرالیا، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای اجاره مسکن به سرعت افزایش بیابد و هجوم اجاره‌نشین‌های جدید به مناطق مرکزی و نواحی دانشگاهی شهرها، تقاضا باز هم بالاتر خواهد رفت.

از سوی دیگر گزارش فصلی تحلیل بازار مسکن، منتشر شده از سوی شرکت کورلاجیک در ماه اکتبر نشان می‌داد که قیمت اجاره بها در سطح ملی، به بالاترین میزان در ۱۳ سال اخیر رسیده است.

این گزارش حاکی از این بود که کانبرا، بالاترین نرخ اجاره بها را با متوسط ۶۳۳ دلار در هفته دارد و از این نظر، آدلاید با ۴۴۰ دلار در هفته، ارزان‌ترین شهر است.

متوسط اجاره بهای هفتگی در سیدنی ۵۹۵ دلار، ملبورن ۴۵۰ دلار، بریزبن ۴۹۱ دلار، پرت ۴۷۸ دلار، هوبارت ۵۰۷ دلار و داروین ۵۶۱ دلار گزارش شده بود.

 

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه