وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 10 May 2024
» اخبار » با وجود فشار هزینه‌های زندگی؛ فروش روز باکسینگ به رکورد ۲۳٫۹ میلیارد دلار می‌رسد

تاریخ انتشار : 1402/10/03 - 10:26

با وجود فشار هزینه‌های زندگی؛ فروش روز باکسینگ به رکورد ۲۳٫۹ میلیارد دلار می‌رسد

صدای استرالیا– پیش بینی می‌شود که مصرف‌کنندگان استرالیایی در روز باکسینگ امسال ۲۳٫۹ میلیارد دلار خرید بکنند؛ هر چند که […]

با وجود فشار هزینه‌های زندگی؛ فروش روز باکسینگ به رکورد 23.9 میلیارد دلار می‌رسد

صدای استرالیا– پیش بینی می‌شود که مصرف‌کنندگان استرالیایی در روز باکسینگ امسال ۲۳٫۹ میلیارد دلار خرید بکنند؛ هر چند که فشار مداوم هزینه‌های زندگی موجب شده که خرید هدایا و هزینه‌های تعطیلات خود را کاهش دهند.

پیش‌بینی‌های جدید انجمن خرده‌فروشان استرالیا (ARA) که روز شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد هزینه‌های پس از کریسمس تا ۱۵ ژانویه در مقایسه با سال قبل حدود ۴۰۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود که فروشگاه‌های بزرگ، با ۴٫۸ درصد، بالاترین رشد فروش را داشته باشند و سایر بخش‌های صنعت خرده‌فروشی نیز با افزایش فروش مواجه خواهند بود. بر این اساس بخش البسه ۳٫۴ درصد و خرده‌فروشی مواد غذایی تا ۲٫۴ درصد افزایش فروش خواهند داشت.

اما شرایط برای کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها چندان مساعد نیست و صرفه‌جویی مردم موجب می‌شود که درآمد این بخش با ۳٫۳ درصد یا ۱۱۶ میلیون دلار کاهش مواجه شود.

پل زهرا، مدیر اجرایی انجمن خرده‌فروشان استرالیا و رییس سابق دیوید جونز گفت که فروش روز باکسینگ با وجود شرایط سخت اقتصادی، نتایج مثبتی برای بخش خرده‌فروشی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: از آنجا که فروشندگان به دنبال فروش کامل موجودی خود هستند، خریداران می‌توانند انتظار تخفیف‌های خوبی را داشته باشند.

به گفته وی، فشار هزینه‌های زندگی به این معنی است که اگر خانوارها با قیمت‌های مناسب مواجه نشوند، خرید نخواهند کرد.

زهرا گفت: جمعه سیاه و دوشنبه سایبری نشان داد که خریداران اگر احساس کنند که قیمت مناسبی به آنها پیشنهاد می‌شود، همچنان آماده خرید هستند و این روند در روز باکسینگ هم وجود خواهد داشت.

اما تجزیه و تحلیل دیگری که از سوی ANZ منتشر شده،  نشان می‌دهد که شیب هزینه‌کرد مردم در خرده فروشی‌های غیرغذایی در نیمه اول دسامبر ملایم بوده و جهش خرید در جمعه سیاه به بیش از ۹ میلیارد دلار بیش از اینکه یک روند کلی را نشان دهد، حاکی از یک تغییر مقطعی است.

آدلاید تمبرل، اقتصاددان ارشد ANZ گفت: نشانه‌ای از رونق خرید لحظه‌ آخری برای روز باکسینگ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تورم، نرخ بهره، مالیات و قیمت‌های بالاتر به خانوارها فشار آورده است، افزود: بودجه خانوارها در سال جدید همچنان محدود خواهد بود. با این حال، ترکیبی از مرحله ۳ کاهش مالیات از ژوئیه، کاهش تورم و کاهش نرخ بهره برای سه ماهه دسامبر پیش‌بینی شده، شرایط را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ بهبود می بخشد.

با توجه به اینکه اکثر خرده‌فروشان سهم عمده‌ای از سود خود را در طول معاملات پایان سال به دست می‌آورند، نمایش ضعیف در طول این دوره مهم می‌تواند جریان نقدی و موجودی آنها را با  چالش‌ مواجه کند که این چالش در مورد کسب‌وکارهای کوچک، شدیدتر است.

گفتنی است که بر اساس آخرین داده‌های مربوط به هزینه‌های خرده‌فروشی بانک ملی استرالیا، از هر ۱۰ استرالیایی، شش نفر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، هزینه‌های کریسمس امسال را کاهش داده‌اند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه