وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » با محله گران‌ترین خانه‌های استرالیا آشنا شوید: بلویوهیل

تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 5:20

با محله گران‌ترین خانه‌های استرالیا آشنا شوید: بلویوهیل

صدای استرالیا- به بلویوهیل (Bellevue Hill) خوش آمدید؛ یکی از حومه‌های خاص در شرق سیدنی که برای خریداری یک خانه […]

با محله گران‌ترین خانه‌های استرالیا آشنا شوید: بلویوهیل

صدای استرالیا- به بلویوهیل (Bellevue Hill) خوش آمدید؛ یکی از حومه‌های خاص در شرق سیدنی که برای خریداری یک خانه با قیمت متوسط در آنجا، باید مولتی میلیونر باشید.

داده‌های جدید منتشر شده از سوی شرکت تحقیقات املاک کورلاجیک نشان می‌دهد که متوسط قیمت خانه مسکونی در بلویوهیل بیش از ۸٫۷ میلیون دلار است که بالاترین میزان در بین تمامی حومه‌های شهری در استرالیا محسوب می‌شود.

این حومه بندرگاهی فقط چند قدم با پوینت پایپر فاصله دارد. پوینت پایپر در سال ۲۰۲۱ در سال ۲۰۲۱ رکورد بالاترین قیمت متوسط واحدهای آپارتمانی را با قیمت ۳٫۲ میلیون دلار از آن خود کرد.

یک فرد با حقوق ۸۰ هزار دلاری، که مقداری از متوسط درآمد سالانه در استرالیا بیشتر است، برای اینکه بتواند یک خانه با قیمت متوسط در بلویوهیل خریداری کند، باید بیش از یک قرن تمام پول‌اش را پس انداز کند. چنین فردی باید ۴۰ سال نخورد و خرج نکند تا بتواند یک واحد آپارتمان در پوینت‌پایپر بخرد.

در حالی که محله‌های پر زرق و برق سیدنی، عناوین اصلی گزارش سالانه بهترین بهترین‌های کورلاجیک را به خود اختصاص داده‌اند؛ این گزارش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ در کل استرالیا شاهد رشد قیمت املاک بوده‌ایم.

در نوامبر ۲۰۲۰ ارزش کل املاک مسکونی استرالیا در حدود ۷٫۲ تریلیون دلار برآورد شده بود. اما ۱۲ ماه بعد، و با وجود چندین قرنطینه و بسته بودن مرزها، ارزش املاک مسکونی در استرالیا به ۹٫۴ تریلیون دلار رسیده است.

در این میان خانه‌های مسکونی مستقل شاهد رشد ۲۴٫۶ درصدی در یک سال گذشته بوده‌اند و قیمت آپارتمان‌ها نیز ۱۴٫۲ درصد رشد کرده است.

الیزا اوون، رییس تحقیقات کورلاجیک می‌گوید: عملکرد قوی بازار مسکن در یک سال گذشته عوامل متعددی داشته که شامل پایین بودن نرخ بهره، حمایت‌های مالی از خانواده‌ها، پس‌انداز بالا و تعداد نسبی کمتر املاک فروشی از جمله آنها بوده است.

وی می‌گوید: در حالی که سال ۲۰۲۱ تا سال‌ها به عنوان سال رشد قیمت املاک در یادها خواهد ماند، اما شواهد حاکی از این است که در ۱۲ ماه آینده شاهد کاهش رشد قیمت‌ها خواهیم بود.

لیست بهترین بهترین‌ها در گزارش کورلاجیک به این شرح است:

بالاترین ارزش متوسط خانه: بلویو هیل نیوساوت‌ولز، ۸ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۶۴۳ دلار

پایین‌ترین ارزش متوسط خانه: کامبالدا ایست استرالیای غربی، ۹۰ هزار و ۱۵۵ دلار

بالاترین تغییر ۱۲ ماهه در ارزش متوسط خانه: سنت اندروز بیچ ویکتوریا، ۵۸٫۶ درصد

بالاترین ارزش متوسط آپارتمان: پوینت پایپر نیوساوت‌ولز، ۳ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۹۶ دلار

پایین‌ترین ارزش متوسط آپارتمان: ووری کوئینزلند، ۱۵۸ هزار و ۸۴۶ دلار

بالاترین تغییر ۱۲ ماهه در ارزش متوسط آپارتمان: یامبا نیوساوت‌ولز، ۵۶٫۶ درصد

بالاترین قیمت فروش: ساختمان ۱۶۳/۴۳ خیابان کاسل‌ری سیدنی، ۶۰ میلیون دلار

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه