وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » بازگشایی تدریجی مدارس استرالیا با کاهش روند ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار : 1399/02/04 - 18:27

بازگشایی تدریجی مدارس استرالیا با کاهش روند ابتلا به کرونا

صدای استرالیا- دانش‌آموزان نیو ساوث ولز از ماه آینده و با کاهش سریع شمار مبتلایان جدید کروناویروس به مدرسه باز خواهند گشت.


صدای استرالیا- دانش‌آموزان نیو ساوث ولز از هفته دوم ماه بعد، با کاهش سریع شمار مبتلایان جدید کروناویروس به مدرسه باز خواهند گشت.

ایالت‌ها و مناطق مختلف استرالیا، به رغم توصیه‌های متضاد دولت فدرال که خواستار تداوم فعالیت مدارس بود، برای بیش از یک ماه مدارس را به منظور مقابله با شیوع کروناویروس تعطیل کرده بودند.

فرزندان افرادی که در گروه مشاغل اضطراری قرار داشتند، جزو معدود دانش‌آموزانی بودند که همچنان به مدرسه می‌رفتند.

به گفته مقامات استرالیا، دانش‌آموزان از ۱۱ مه به طور تدریجی و به منظور آمادگی برای آموزش تمام وقت به مدرسه باز خواهند گشت تا در ماه ژوئیه فعالیت کامل مدارس دوباره شروع شود.

نظافت و ضدعفونی کردن مدارس با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت، تب‌ دانش‌آموزان با تب‌سنج اندازه‌گیری شده و تجهیزات اضافی بهداشتی درمانی در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

استرالیا یکی از معدود کشورها در سراسر جهان است که پس از افت میزان مبتلایان جدید از بیش از ۲۵ درصد در اواسط ماه مارس به سطح فعلی آن کمتر از یک درصد در روز، تصمیم به بازگشایی مدارس دارد.

آمار مبتلایان طی روزهای گذشته در ایالت های استرالیا

نیو ساوث ولز (NSW) که یک سوم از جمعیت استرالیا را دارد و بیشترین موارد ابتلا به کروناویروس را ثبت کرده است در شش روز اخیر فقط شش مورد جدید ابتلا گزارش کرده است.

ایالت ویکتوریای جنوبی هفت مورد ابتلای جدید را ثبت کرده و کوئینزلند، در شمال شرقی این کشور شش مورد جدید را ثبت کرده است.

به طور کلی نیز استرالیا تاکنون بنابر آمار رسمی حدود ۶۳۰۰ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و ۷۱ مرگ ناشی از آن را با ثبت رسانده است.

بازگشایی مدارس یکی از مطالبات اصلی نخست وزیر این کشور، اسکات موریسون بوده که امیدوار است بدینوسیله اقتصاد استرالیا را تحریک کند و به والدین امکان اشتغال به کار راحت‌تری بدهد.

بنا بر گزارش رویترز، آموزش توسط دولت‌های ایالتی و منطقه‌ای استرالیا که به تدریس آنلاین روی آورده‌اند، اداره می‌شود.

منبع: ایسنا

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه