وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » «این یک پیروزی برای استرالیاست»؛ استقبال شورای بازرگانی استرالیا از دیدار آلبانیزی و شی‌جین پینگ

تاریخ انتشار : 1401/08/24 - 10:09

«این یک پیروزی برای استرالیاست»؛ استقبال شورای بازرگانی استرالیا از دیدار آلبانیزی و شی‌جین پینگ

صدای استرالیا– در آستانه دیدار نخست‌وزیران استرالیا و چین در عصر امروز، رئیس لابی تجاری استرالیا از اقدام دولت آلبانیزی […]

«این یک پیروزی برای استرالیاست»؛ شورای بازرگانی استرالیا از دیدار آلبانیزی و شی‌جین پینگ

صدای استرالیا– در آستانه دیدار نخست‌وزیران استرالیا و چین در عصر امروز، رئیس لابی تجاری استرالیا از اقدام دولت آلبانیزی برای تغییر رویکرد جدی در روابط دو کشور استقبال کرد.

جنیفر وستاکات، مدیر اجرایی شورای بازرگانی استرالیا دیدار آلبانیزی با شی جین پینگ را «پیروزی برای استرالیا» خواند و از ظرفیت آن برای شروع روابط اقتصادی با بزرگترین شریک تجاری استرالیا استقبال کرد.

شی از سال ۲۰۱۶، یعنی قبل از اعمال تحریم‌های چین بر صادرات ۲۰ میلیارد دلاری استرالیا و نزدیک شدن به فروپاشی روابط دوجانبه، با نخست وزیر استرالیا دیدار نکرده است.

نشست شی و آلبانیزی در پی دیدار سه ساعته روز دوشنبه، بین نخست‌وزیر چین با جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد که نخستین دیدار رو در روی رهبران چین و آمریکا از زمان ورود بایدن به کاخ سفید بود.

آلبانیزی دقایقی پس از ورود به بالی، موضوع دیدار با نخست‌وزیر چین را اعلام کرد و به یک هفته گمانه‌زنی در این خصوص پایان داد.

وستاکات که همراه با آلبانیزی در یک رویداد رهبران تجاری در حاشیه اجلاس سران G20 ظاهر شده بود، گفت که حضور آلبانیزی در بالی «منعکس کننده تغییر بزرگی است که نخست وزیر در سیاست خارجی دنبال می‌کند.»

وستاکات  که پیش از این به شدت از تغییرات برنامه ریزی شده دولت برای تشویق چانه زنی چند کارفرمایی انتقاد کرده بود، با استقبال از تغییران در روابط دوجانبه با چین گفت که این یک پیروزی برای استرالیا است.

آلبانیزی نیز درباره دیدار با نخست‌وزیر چین گفت: بهبود روابط ما به نفع هر دو کشور استرالیا و چین است.

وی افزود: استرالیا در دولت ائتلاف قبلی از فرصت‌های مهم برای همکاری بین‌المللی محروم شده بود.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه