وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » این مرد استرالیایی بدون اینکه زحمتی بکشد، سالی ۲۰۰ هزار دلار درمی‌آورد

تاریخ انتشار : 1401/11/27 - 8:06

این مرد استرالیایی بدون اینکه زحمتی بکشد، سالی ۲۰۰ هزار دلار درمی‌آورد

صدای استرالیا– گورو گوپتا ۱۶ ساله بود که پدرش، دانش‌اش را درباره سرمایه‌گذاری در ملک به او منتقل و او […]

این مرد استرالیایی بدون اینکه زحمتی بکشد، سالی 200 هزار دلار درمی‌آورد

صدای استرالیا– گورو گوپتا ۱۶ ساله بود که پدرش، دانش‌اش را درباره سرمایه‌گذاری در ملک به او منتقل و او را به این موضوع علاقه‌مند کرد. او تنها ۱۷ سال داشت که اولین ملک خود را خرید.

گوپتا می‌گوید: برای هدیه پیش از تولد ۱۸ سالگی، والدین‌ام به من امکان دادند که از بین ماشین رویایی‌ام (لکسوس کوپه) و پیش پرداخت اولین ملک‌ام یکی را انتخاب کنم. آن زمان ودیعه خرید آپارتمانی که خریدم ۲۴ هزار دلار بود و من که تازه کتاب «پدر پولدار، پدر بی پول» را خوانده بودم، دریافت پیش‌پرداخت ملک را انتخاب کردم.

گوپتا ملک دوم‌اش را نیز دو سال بعد از آن خریداری کرد و از رشد سرمایه‌گذاری‌اش راضی بود؛ اما همچنان گرفتن پول حقوق برایش تجربه دلچسبی نبود.

او به همراه پدرش سرمایه‌گذاری در املاک را ادامه داد و از کسب وکار خود برای پوشش سرمایه‌گذاری‌های با بدهی منفی خود استفاده کردند.

او می‌گوید: در سال ۲۰۱۵، بسیاری از وام‌های ما به محصولات اصلی و بهره تبدیل می‌شد، بنابراین تصمیم گرفتیم راه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در املاک با جریان نقدی مثبت بررسی کنیم. 

گوپتا با بیان اینکه خرید املاک تجاری و همچنین آپارتمان در برخی موارد جریان نقدی بسیار مثبتی داشت؛ اما بازده سرمایه آنها پایین بود، می‌افزاید: تصمیم گرفتم راه‌هایی برای بازدهی تجاری خانه‌ها و زمین‌های مسکونی را بررسی کنم و در عین حال، طرح ملی بیمه معلولیت (NDIS) را هم مدنظر قرار دادم.

املاک NDIS به دلیل بازدهی نسبتا بالا مورد علاقه سرمایه‌گذاران املاک است و به عنوان یک راه ایجاد جریان نقدی مثبت در یک دهه گذشته مورد توجه واقع شده است؛ البته گوپتا می‌گوید که نباید به چشم یک استراتژی پولدار شدن سریع به آن نگاه کرد.

گوپتا و پدرش تعداد زیادی از این نوع املاک را خریداری و بازسازی کردند و هم اکنون این دو نفر در مجموع ۳۷ ملک دارند.

این سرمایه‌گذار ۴۰ ساله علاوه بر سرمایه‌گذاری‌هایش در املاک NDIS، سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کرده و هم واحدهایی را در Airbnb به عنوان مسکن اشتراکی اجاره می‌دهد و هم اتومبیل‌هایی در اوبر دارد.

در نهایت، گوپتا شروع به کسب درآمد غیرفعال قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌های خود کرد؛ یعنی درآمدی که بدون نیاز به ورودی بیشتر، روی هم انباشته می‌شود. 

البته سرعت رشد این درآمدهای غیرفعال زیاد نبود و به گفته گوپتا، درآمدهای او بالاخره در سال ۲۰۱۹ به مرز ۱۰۰ هزار دلار در سال رسید.

این روزها، گوپتا علاوه بر رشد سرمایه‌اش، از جریان نقدی خالص ۲۰۰ هزار دلار در سال برخوردار است، در حالی که عملا هیچ شغل دیگری ندارد.

وی می‌گوید: این روزها به جای ولخرجی، به دنبال راه‌هایی هستم که بتوانم دین‌ام را به جامعه ادا کنم و سعی دارم این کار را از طریق راه‌اندازی شرکت‌هایی انجام بدهم. از طریق یکی از این شرکت‌ها، یعنیEthical Property Investments  به دیگران روش سرمایه‌گذاری در ملک را آموزش می‌دهم.

وی همچنین در زمینه خیریه هم فعالیت می‌کند و مدرسه‌ای برای کودکان محروم در آسیا راه‌اندازی کرده که امیدوار است تا پایان امسال کامل شود.

گوپتا می‌گوید: شعار من این است: «کار خوب انجام بده و پول دربیاور.» هرکاری که این روزها می‌کنم در راستای همین شعار است.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه