وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » اینفلوئنسرها زیر ذره‌بین اداره مالیات استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/10/18 - 7:42

اینفلوئنسرها زیر ذره‌بین اداره مالیات استرالیا

صدای استرالیا - اینفلوئنسرهای استرالیایی به دلیل اعلام نکردن هدایای لوکس دریافتی زیر ذره‌بین اداره مالیات استرالیا (ATO) قرار گرفته‌اند و با ابلاغیه‌های این اداره مواجه شده‌اند.


صدای استرالیا – اینفلوئنسرهای استرالیایی به دلیل اعلام نکردن هدایای لوکس دریافتی زیر ذره‌بین اداره مالیات استرالیا قرار گرفته‌اند.

اداره مالیات استرالیا اعلام کرد که با استفاده از مجموعه‌ای پیچیده از فناوری‌های تطبیق داده‌ها، اینفلوئنسرهایی که حمایت‌های مالی (اسپانسیرشیپ) را به عنوان بخشی از درآمدشان که می‌تواند شامل کمک‌های مالی یا تعطیلات باشد گزارش نکرده‌اند، شناسایی می‌کند.

یک سخنگوی اداره مالیات استرالیا هشدار داد که از این فناوری برای بررسی اینکه آیا سلبریتی‌های مشهور در اینستاگرام از سبک زندگی میلیونری خود پیروی می‌کنند یا خیر استفاده خواهد شد.

اداره مالیات استرالیا به دیلی تلگراف اعلام کرد: اگر به شما به صورت غیرنقدی پرداخت می‌شود مانند کالاها یا سایر مزایا، مشمول همان مالیات بر درآمد و GST (مالیات بر کالاها و خدمات) مشابه پرداخت‌های نقدی یا اعتباری هستید.

تمام درآمدهای ایجاد شده توسط اینفلوئنسرها – حتی کسانی که از پلتفرم خود به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند نه یک تجارت – طبق قوانین استرالیا، مشمول مالیات هستند.

هدایایی که شرکت‌ها به جای پول نقد در ازای تبلیغات می‌دهند نیز جزو درآمد محسوب می‌شوند. با این حال هدایایی که توسط شرکت‌ها بدون انتظار خدمات – به عنوان مثال بسته‌های روابط عمومی – داده می‌شوند، جزو درآمد محسوب نمی‌شوند.

قانون استرالیا، سازندگان در رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند زمانی که یک پست مورد حمایت مالی قرار گرفته را منتشر می‌کنند، آن را اعلام کنند اما رویدادهای پر زرق و برق و هدایای لوکس اغلب در “منطقه خاکستری” از نظر مالیات قرار می‌گیرند.

صدها نفر از اینفلوئنسرها در سراسر استرالیا پست‌های مورد حمایت مالی قرار گرفته را با هشتگ‌های “gifted” به اشتراک می‌گذارند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه