وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » اگر از خانه کار می‌کنید مراقب باشید؛ کارفرمایتان مشغول جاسوسی از شماست

تاریخ انتشار : 1401/03/04 - 5:26

اگر از خانه کار می‌کنید مراقب باشید؛ کارفرمایتان مشغول جاسوسی از شماست

صدای استرالیا- تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نزدیک به 90 درصد از شرکت‌ها در استرالیا، برای اینکه مراقب کارکنان‌ دورکارشان باشند، روی دستگاه‌های آنها جاسوس‌افزار نصب کرده‌اند.


صدای استرالیا- تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نزدیک به ۹۰ درصد از شرکت‌ها در استرالیا، برای اینکه مراقب کارکنان‌ دورکارشان باشند، روی دستگاه‌های آنها جاسوس‌افزار نصب کرده‌اند.

هم زمان با اینکه میلیون‌ها نفر از کارکنان شرکت‌ها از طریق دورکاری و با کاهش زمان رفت و آمد، کاهش هزینه‌های مهدکودک‌ها و به دست آوردن زمان بیشتری برای بودن کنار خانواده، به دنبال ایجاد  تعادل بهتری بین کار و زندگی هستند، فروش نرم‌افزارهای نظارت و مراقبت نیز با رشد چشمگیری مواجه شده است.

پروفسور پیتر هالند از دانشگاه سوینبرن گفت: بررسی انجام شده نشان می‌دهد که تا ۸۰ درصد سازمان‌ها در سراسر جهان، اقدام به نصب جاسوس‌افزار یا نرم‌افزارهای نظارتی مدیریت (که به آنها tattleware یا Bossware هم گفته می‌شود) روی تجهیزات کارکنان کرده‌اند. اما در استرالیا، این رقم حدود ۹۰ درصد است.

این نرم‌افزارها و ابزارهای جاسوسی عمدتا از طریق کامپیوترهایی که شرکت در اختیار کارکنان‌اش قرار می‌دهد نصب می‌شود و کارفرما از این طریق می‌تواند استفاده از کیبرد و حرکات ماوس را هم رصد کند.

به گفته وی، شرکت‌ها می‌توانند دوربین‌های امنیتی یا دوربین‌های مبتنی بر وای-فای شما را تماشا کنند، از جی‌پی‌اس گوشی‌ شما استفاده کنند تا بفهمند کجا هستید و همچنین با استفاده از کی-لاگرها حتی می‌توانند بدانند چه چیزهایی را تایپ می‌کنید.

این جاسوس‌افزارها به عنوان ابزارهایی برای افزایش کارآیی و بهره‌وری به فروش می‌رسند؛ اما کارکنان نگران از دست رفتن حریم خصوصی‌شان هستند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه