وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » افشای نامه‌ای که دو ماه دیر جواب داده شد؛ حزب کارگر: دولت در تامین واکسن کاهلی کرده است

تاریخ انتشار : 1400/06/18 - 4:24

افشای نامه‌ای که دو ماه دیر جواب داده شد؛ حزب کارگر: دولت در تامین واکسن کاهلی کرده است

صدای استرالیا– حزب کارگر می‌گوید که دفتر گرگ هانت، دو ماه پس از اعلام آمادگی شرکت فایزر، با این شرکت […]

افشای نامه‌ای که دو ماه دیر جواب داده شد؛ حزب کارگر: دولت در تامین واکسن کاهلی کرده است

صدای استرالیا– حزب کارگر می‌گوید که دفتر گرگ هانت، دو ماه پس از اعلام آمادگی شرکت فایزر، با این شرکت داروسازی وارد مذاکره شده و این، از دلایلی است که کندی دولت فدرال را در تامین واکس کووید-۱۹ نشان می‌دهد.

حزب اپوزیسیون دولت، از طریق درخواست‌های آزادی اطلاعات، به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد شرکت فایزر در روز ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درخواست ملاقات داده است.

یک نماینده فایزر در این نامه گفته است که این شرکت در حال همکاری با بایون‌تک، برای توسعه، تست و تولید واکسنی است که می‌تواند با سرعتی بی‌سابقه توزیع شود.

وی در این نامه نوشته است: ما این ظرفیت را داریم که تا پایان سال ۲۰۲۰ میلیون ها دوز واکسن تامین کنیم.

این نماینده فایزر در ادامه آورده است: ما خواستار همکاری با دولت‌ها به منظور تامین واکسن برای جهان در کوتاه زمان ممکن هستیم.

وی افزوده است: من از فرصتی برای گفت‌وگوی جزئی‌تر درباره واکسن، بحث‌های شفاف درباره شیوه‌های همکاری به منظور برنامه‌ریزی تامین واکسن کووید-۱۹ برای استرالیا استقبال می‌کنم.

این نامه خطاب به هانت نوشته شده، ولی لیزا اسکافیلد، دبیر وزارت بهداشت در روز ۳ جولای ۲۰۲۰ به این نامه از طریق ایمیل پاسخ داده و نوشته است: ما از امکان صحبت با فایزر درباره فعالیت‌های واکسن‌تان خشنود می‌شویم.

فایزر سه روز بعد به این ایمیل جواب داده تا ترتیب جلسه‌ای داده شود؛ جلسه‌ای که روز ۱۱ سپتامبر سال گذشته اتفاق افتاده است.

روز ۵ نوامبر نیز گرگ هانت خبر خریداری ۱۰ میلیون دوز واکسن فایزر را اعلام کرد.

حزب کارگر می‌گوید: این اسناد نشان می‌دهد که دولت رویکرد منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود را در پیش گرفته؛ رویکردی که موجب شده هم اکنون دو شهر بزرگ استرالیا از قرنطینه‌های پی‌درپی آسیب ببینند و بسیار مبتلا شوند و جان خود را از دست بدهند.

جد کرنی، وزیر بهداشت درسایه از حزب کارگر در توییتی نوشت: در یک همه گیری جهانی، نباید منتظر ایمیل شرکت تولید واکسن بمانید. باید خودتان با آنها تماس بگیرید و جلسه بگذارید. و اگر فایزر به شما پیشنهاد جلسه داد، باید با آن موافقت می‌کنید.

وی افزوده است: وقتی فایزر میلیون‌ها دوز واکسن را تا پایان سال ۲۰۲۰ پیشنهاد داد، باید قراردادی می‌فرستادید و به توافق می‌رسیدید.

اما یک سخنگوی هانت با انتشار بیانیه‌ای گفت که این اسناد نشان می‌دهد که وزارت بهداشت، از اوایل همه‌گیری، به طور فعال با فایزر مشغول مذاکره بوده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه