وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » افزایش حملات قلبی مرگبار در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/11/03 - 6:30

افزایش حملات قلبی مرگبار در استرالیا

صدای استرالیا - پاندمی کووید منجر به افزایش ایست‌های قلبی کشنده در استرالیا شده است. تاخیر در مراقبت‌ها و اثرات مخرب کووید بر قلب باعث افزایش قابل توجه مشکلات قلبی جدی شده‌اند.


صدای استرالیا – پاندمی کووید منجر به افزایش ایست‌های قلبی کشنده در استرالیا شده است تاخیر در مراقبت‌ها و اثرات مخرب کووید بر قلب باعث افزایش قابل توجه مشکلات قلبی جدی شده‌اند.

بیش از ۱۰ هزار ۲۰۰ استرالیایی بر اثر بیماری ایسکمیک قلب در هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۲ جان خود را از دست دادند که حدود ۱۷ درصد بیشتر از حد انتظار در یک سال عادی است.

براساس آنالیز داده‌های مرگ‌ومیر توسط موسسه اکچواری، حدود ۲۳۰۰ مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به عنوان مرگ‌های اضافی در نظر گرفته شد، به این معنی که این مرگ‌ومیرها خارج از محدوده طبیعی مورد انتظار قرار داشتند.

کارشناسان برجسته بیماری قلبی می‌گویند که این آمار مرگ‌ومیر نگران‌کننده بوده اما تعجب‌آور نیست. سال‌هاست که مرگ‌های قلبی عامل اصلی مرگ‌ومیر در استرالیا بوده‌اند. پاندمی کووید فقط عوامل خطر را افزایش داده است.

ویروس کرونا در افزایش خطر مشکلات قلبی عروقی دخیل است. مطالعه‌ای که در مجله نیچر منتشر شد، نشان داد که میزان حملات قلبی و سکته مغزی در کهنه‌سربازان نظامی که از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند، به طور قابل‌ توجهی بالاتر از کسانی است که به این بیماری مبتلا نشده بودند.

یک مطالعه اخیر در استرالیا نیز نشان داد که بستری شدن در بیمارستان به دلیل میوکاردیت (التهاب عضله قلب) و پری‌کاردیت (تورم غشای اطراف قلب)، آمبولی ریه، حمله قلبی و سکته پس از ابتلا به کووید-۱۹ به طور قابل توجهی بیشتر بود.

تعداد مرگ‌ومیرهای اضافی در استرالیا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافت. در حالی که اکثر این مرگ‌ومیرها ناشی از کووید-۱۹ بودند، این کشور همچنین افزایش قابل توجه مرگ‌ومیر ناشی از دیابت، سکته مغزی و بیماری ایسکمیک قلبی را تجربه کرد.

متخصصان قلب معتقدند که افزایش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی احتمالا با اثرات مخرب کووید مرتبط است اما با تاخیر در تشخیص، پیشگیری و درمان این بیماری در دوران پاندمی نیز مرتبط است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه