وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » افزایش توانایی دفاعی؛ استرالیا سیستم پیشرفته هیمارس آمریکا را می‌خرد

تاریخ انتشار : 1401/10/19 - 7:58

افزایش توانایی دفاعی؛ استرالیا سیستم پیشرفته هیمارس آمریکا را می‌خرد

صدای استرالیا- استرالیا اعلام کرد که با صرف بیش از یک میلیارد دلار استرالیا برای خرید سیستم‌های موشکی و راکتی پیشرفته جدید از جمله هیمارس ساخت آمریکا که با موفقیت توسط ارتش اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است، توانایی‌های دفاعی خود را افزایش می‌دهد.


صدای استرالیا – استرالیا اعلام کرد که با صرف بیش از یک میلیارد دلار استرالیا برای خرید سیستم‌های موشکی و راکتی پیشرفته جدید از جمله هیمارس (HIMARS) ساخت آمریکا که با موفقیت توسط ارتش اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است، توانایی‌های دفاعی خود را افزایش می‌دهد.

در اوکراین، هیمارس‌های سیار و قابل حمل با کامیون عملکرد خود را در زمینه افزایش توانایی نیروهای اوکراینی برای ضربه زدن به اهداف کلیدی از جمله حمله اخیر به یک ساختمان که منجر به کشته شدن دستکم ۸۹ سرباز روسی شد، اثبات کرده‌اند.

دولت استرالیا اعلام کرده که هیمارس خریداری شده توسط این کشور شامل پرتابگرها، موشک‌ها و راکت‌های آموزشی است و تا سال ۲۰۲۶ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته دولت استرالیا، برد فعلی این سیستم ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) است که انتظار می‌رود با پیشرفت‌های فناوری افزایش یابد.

دولت استرالیا همچنین اعلام کرد که قراردادی را با شرکت نروژی کنگسبرگ برای خرید موشک‌های ناوال استریک برای ناوشکن‌ها و ناوچه‌های نیروی دریایی خود امضا کرده است که از سال آینده جایگزین موشک‌های ضد کشتی قدیمی هارپون می‌شوند.

با استناد به محرمانه بودن این قراردادها به دلایل امنیتی و عملیاتی، دولت استرالیا تعداد خریداری شده از هر یک از این دو سیستم و هزینه خریداری هر یک از آنها را به صورت جداگانه افشا نکرده است.

با این حال سال گذشته وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که استرالیا برای خرید ۲۰ دستگاه هیمارس ساخت شرکت لاکهید مارتین و تجهیزات مرتبط با آن به قیمت تخمینی ۳۸۵ میلیون دلار درخواست داده است.

ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا گفت: با توجه به اینکه به دنبال جلوگیری از تهدیدات احتمالی علیه امنیت ملی‌مان هستیم، مهم است که ارتش استرالیا به توانایی‌های پیشرفته مجهز شود.

منبع: apnews


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه