وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » افزایش امید به زندگی در استرالیا در دوران پاندمی کووید-۱۹

تاریخ انتشار : 1401/08/18 - 4:02

افزایش امید به زندگی در استرالیا در دوران پاندمی کووید-۱۹

صدای استرالیا - براساس آخرین آمار منتشر شده توسط اداره آمار استرالیا (ABS)، امید به زندگی در استرالیا در دوره ۲۰۲۱-۲۰۱۹ افزایش یافته است به طوری که انتظار می‌رود پسری که امروز متولد شود تا ۸۱.۳ سال و یک دختر تا ۸۵.۴ سال زندگی کند.


صدای استرالیا – براساس آخرین آمار منتشر شده توسط اداره آمار استرالیا (ABS)، امید به زندگی در استرالیا در دوره ۲۰۲۱-۲۰۱۹ افزایش یافته است به طوری که انتظار می‌رود پسری که امروز متولد شود تا ۸۱.۳ سال و یک دختر تا ۸۵.۴ سال زندگی کند.

امیلی والتر مدیر جمعیت‌شناسی ABS گفت که این افزایش ۰.۱ ساله برای مردان و زنان در مقایسه با دوره ۲۰۲۰-۲۰۱۸ بوده است.

استرالیا یکی از معدود کشورهایی بود که در دو سال نخست پاندمی کووید-۱۹، افزایش امید به زندگی را نشان داد و طبق برآوردهای سازمان ملل، سومین امید به زندگی را در جهان دارد.

والتر گفت: امید به زندگی در استرالیا در مقایسه با میانگین جهانی در سال ۲۰۲۰، ۱۱.۹ سال برای مردان و ۱۰.۶ سال برای زنان بیشتر است.

امروزه، یک مرد ۶۵ ساله استرالیایی می‌تواند انتظار داشته باشد که ۲۰.۳ سال دیگر و یک زن ۶۵ ساله ۲۳.۰ سال دیگر زندگی کند. این رقم بیشتر از امید به زندگی در بدو تولد است زیرا افراد در این سن با موفقیت چندین دهه نخست زندگی را پشت سر گذاشته‌اند.

قلمرو پایتخت استرالیا بیشترین امید به زندگی را به ثبت رسانده که ۸۲.۷ سال برای مردان و ۸۶.۳ سال برای زنان است.

قلمرو شمالی کمترین امید به زندگی را داشته که ۷۶.۳ سال برای مردان و ۸۱.۰ سال برای زنان است. با این وجود، امید به زندگی مردان و زنان در قلمرو شمالی بیشترین افزایش را در بین تمام ایالت‌ها و مناطق استرالیا طی ۳۰ سال گذشته (۹.۲ سال برای مردان و ۸.۷ سال برای زنان) نشان داده است.

منبع: abs


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه