وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » اطلاعات پزشکی مشتریان بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا به سرقت رفت!

تاریخ انتشار : 1401/07/29 - 4:28

اطلاعات پزشکی مشتریان بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا به سرقت رفت!

صدای استرالیا - بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا خبر داد که فردی مجرم ظاهرا اطلاعات پزشکی مشتریان این شرکت را دزدیده است، خبری که نگرانی‌ها را درباره موجی از حملات سایبری در استرالیا افزایش داده است.

فرودگاه پرت استرالیا هک شد

صدای استرالیا – بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا خبر داد که فردی مجرم ظاهرا اطلاعات پزشکی مشتریان این شرکت را دزدیده است، خبری که نگرانی‌ها را درباره موجی از حملات سایبری در استرالیا افزایش داده است.

شرکت مدیبنک پرایوت که یک ششم استرالیایی‌ها را پوشش می‌دهد، اعلام کرد که یک فرد ناشناس به این شرکت نشان داده است که اطلاعات شخصی ۱۰۰ مشتری از جمله اطلاعات تشخیص‌ها و اعمال پزشکی آنها را به سرقت برده است. این اطلاعات بخشی از ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات به سرقت رفته هستند که مدیبنک پرایوت نخستین بار سرقت آنها را یک هفته قبل فاش کرد.

مدیبنک پرایوت نگفته که چه تعداد از چهار میلیون مشتری‌اش احتمالا تحت تاثیر این سرقت اطلاعات قرار گرفته‌اند اما هشدار داده که این تعداد احتمالا افزایش خواهد یافت.

پلیس فدرال استرالیا بدون اظهارنظر بیشتر در این زمینه گفته که تحقیقات را در مورد این سرقت اطلاعات آغاز کرده است.

پیشتر نیز شرکت اوپتوس از به سرقت رفتن اطلاعات تا ۱۰ میلیون مشتری خود در جریان یک حمله سایبری خبر داده بود.

در همین حال سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد که پیامی را از فردی بدست آورده که مدعی است هکر مدیبنک است. وی در این پیام تهدید کرده است که سوابق پزشکی افراد معروف را منتشر خواهد کرد، مگر اینکه به وی پول پرداخت شود.

کلر اونیل، وزیر امنیت سایبری استرالیا گفت: انتشار اطلاعات شخصی بهداشتی و درمانی می‌تواند به استرالیایی‌ها آسیب زیادی وارد کند و به همین دلیل است که ما درگیر این موضوع هستیم.

منبع: رویترز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه