وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » اشتباه تایپی در اسکناس‌های جدید ۵۰ دلاری

تاریخ انتشار : 1398/02/19 - 12:53

اشتباه تایپی در اسکناس‌های جدید ۵۰ دلاری

صدای استرالیا – بانک مرکزی استرالیا تائید کرد که اسکناس‌های 50 دلاری جدید این کشور که 46 میلیون قطعه از آن چاپ شده، دارای اشتباه تایپی است.

اشتباه تایپی در اسکناس‌های جدید 50 دلاری

صدای استرالیا – بانک مرکزی استرالیا تائید کرد که اسکناس‌های ۵۰ دلاری جدید این کشور که ۴۶ میلیون قطعه از آن چاپ شده، دارای اشتباه تایپی است.

این اشتباه تایپی که از چشمان مردم و مسئولان بانک مرکزی استرالیا پنهان مانده بود، روز سه‌شنبه و در جریان یک برنامه رادیویی به نام  Triple M’s Hot Breakfast program توسط یکی از مخاطبان این برنامه رونمایی شد.

این اشتباه تایپی آنقدر کوچک است که با چشم غیر مصلح به سختی می‌توان آن را مشاهده کرد.

در این اشتباه تایپی که در یک نوشته بسیار کوچک در زیر تصویر بنای بیمارستان یادواره شاه ادوارد حک شده است، کلمه Responsibility دارای غلط املایی بوده و حرف i انتهایی کلمه از قلم افتاده و کلمه به صورت Responsibilty نوشته شده است.

ادیت کوان که تصویر او بر روی اسکناس‌های ۵۰ دلاری استرالیا حک شده، نخستین زن استرالیایی است که به پارلمان راه پیدا کرده و این غلط املایی بخشی از نوشته‌‌ای است که به نخستین سخنرانی او در پارلمان اشاره داردارد: من اینجا در این موقعیت منحصر به فرد به عنوان اولین زن در پارلمان استرالیا ایستاده‌ام. این مسئولیت بزرگی است.

این متن چندین بار در اسکناس تکرارا شده و هربار نیز این غلط املایی تکرار شده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه