وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » استفاده و فروش مواد پلاستیکی یک بار مصرف در کوئینزلند ممنوع شد

تاریخ انتشار : 1400/06/10 - 5:28

استفاده و فروش مواد پلاستیکی یک بار مصرف در کوئینزلند ممنوع شد

صدای استرالیا– استفاده مواد پلاستیکی یک بار مصرف و کیسه‌های پلی‌استایرن، از امروز در کوئینزلند ممنوع است. این قانون جدید […]

استفاده و فروش مواد پلاستیکی یک بار مصرف در کوئینزلند ممنوع شد

صدای استرالیا– استفاده مواد پلاستیکی یک بار مصرف و کیسه‌های پلی‌استایرن، از امروز در کوئینزلند ممنوع است.

این قانون جدید که از امروز اجرایی شده و به معنی پایان استفاده از نی‌های پلاستیکی، هم‌زن‌ها و ظروف پلاستیکی است، در ماه مارس تصویب شده بود.

در میان قلمروها و ایالات استرالیا، کوئینزلند سومین موردی است که پلاستیک‌ از پلاستیک‌های یک بار مصرف را ممنوع می‌کند. پیش از این استرالیای جنوبی و قلمرو پایتختی این قانون را به اجرا گذاشته بودند.

دولت ویکتوریا نیز متعهد شده که این قانون را تا فوریه ۲۰۲۳ به اجرا بگذارد و پیش‌بینی می‌شود که نیوساوت‌ولز نیز سال آینده استفاده از مواد یک‌بار مصرف پلاستیکی را ممنوع کند.

قانون به اجرا در آمده در کوئینزلند، البته فروش یا تامین نی‌های پلاستیکی را برای کسب‌ وکارهای مرتبط با خانه‌های سالمندان و مدارس از ممنوعیت معاف کرده است؛ بنابراین افراد دارای معلولیت یا دارای شرایط پزشکی همچنان به این لوازم دسترسی خواهند داشت.

قرار است ممنوعیت سایر محصولات پلاستیکی، مانند لیوان‌های قهوه، ظرف‌های یک‌بار مصرف غذای بیرون‌بر و کیسه‌های پلاستیکی سنگین در مراحل بعدی به اجرا گذاشته شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه