وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » استرالیا ۵ زیردریایی هسته‌ای خریداری می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/12/19 - 11:57

استرالیا ۵ زیردریایی هسته‌ای خریداری می‌کند

صدای استرالیا– انتظار می‌رود استرالیا در دهه ۲۰۳۰ بر اساس پیمان دفاعی AUKUS بین واشنگتن، کانبرا و لندن، حداکثر ۵ […]

استرالیا 5 زیر دریایی هسته‌ای خریداری می‌کند

صدای استرالیا– انتظار می‌رود استرالیا در دهه ۲۰۳۰ بر اساس پیمان دفاعی AUKUS بین واشنگتن، کانبرا و لندن، حداکثر ۵ زیردریایی آمریکایی هسته‌ای کلاس ویرجینیا را خریداری کند.

خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد که مقامات آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گفتند که ایالات متحده تا حدود سال ۲۰۲۷ تعدادی زیردریایی را در غرب استرالیا مستقر خواهد کرد.

به گفته منابع، استرالیا سه زیردریایی کلاس ویرجینیا را در اوایل دهه ۲۰۳۰ خریداری خواهد کرد و امکان خرید دو زیردریایی دیگر را نیز خواهد داشت.

در این گزارش آمده است که ناوگان جدید زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا مدل‌های طراحی انگلیس اصلاح شده با قطعات و به روز رسانی‌های ایالات متحده آمریکا خواهند بود.

بر این اساس، آنتونی آلبانیزی هفته آینده به آمریکا سفر خواهد کرد تا طراحی زیردریایی انتخابی برای نیروی دریایی سلطنتی استرالیا را معرفی کند.

نیروی دریایی استرالیا اعلام کرده که خرید زیردریایی‌های هسته‌ای تحت پیمان دفاعی AUKUS بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

مقامات بریتانیا نیز روز چهارشنبه تایید کردند که ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه با بایدن و آلبانیز در شهر سن دیگو آمریکا برای گفت‌وگو در مورد خرید زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا دیدار خواهد کرد.

دولت اسکات موریسون در سال ۲۰۲۱ با لغو قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری خرید زیردریایی‌های متعارف ساخت فرانسه و انتخاب نسخه‌های هسته‌ای در قراردادی که مخفیانه با ایالات متحده و بریتانیا بسته شد، خشم فرانسه را برانگیخته بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه