وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ | Thursday 4 July 2024
» اجتماعی » استرالیا هزینه ویزای دانشجویی را دو برابر کرد

تاریخ انتشار : 1403/04/12 - 2:25

استرالیا هزینه ویزای دانشجویی را دو برابر کرد

صدای استرالیا - دولت فدرال استرالیا اعلام کرد که هزینه ویزای دانشجویان بین‌المللی را بیش از دو برابر کرده است.


صدای استرالیا – دولت فدرال استرالیا اعلام کرد که هزینه ویزای دانشجویان بین‌المللی را بیش از دو برابر کرده است. این جدیدترین اقدام دولت برای مهار مهاجرت بی‌سابقه‌ای است که بحران مسکن را تشدید کرده است.

از اول جولای، هزینه ویزای دانشجویان بین‌المللی از ۷۱۰ دلار استرالیا به ۱۶۰۰ دلار استرالیا افزایش یافته است، در حالی که دارندگان ویزای توریستی و دانشجویان دارای ویزای موقت فارغ‌التحصیلی دیگر نمی‌توانند در خاک استرالیا برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند؛ اقدامی که خشم نمایندگان دانشجویی را برانگیخته است.

اطلاعات رسمی منتشر شده در ماه مارس نشان داد که مهاجرت خالص در سال منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته و به رقم بی‌سابقه ۵۴۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

افزایش شهریه باعث می‌شود درخواست ویزای دانشجویی برای استرالیا بسیار گران‌تر از کشورهای رقیب مانند آمریکا و کانادا شود، جایی که هزینه ویزا به ترتیب حدود ۱۸۵ دلار و ۱۵۰ دلار کانادا است.

دولت همچنین اعلام کرد در حال بستن راه‌های فرعی در قوانین ویزا است که به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد تا به طور مداوم اقامت خود را در استرالیا تمدید کنند.

در همین حال دولت فدرال گفته که درآمد اضافی به بودجه طرح‌های آموزشی از جمله کاهش بدهی فارغ‌التحصیلان، حمایت مالی از کارآموزان و اجرای مداوم استراتژی مهاجرت کمک خواهد کرد.

این اقدام جدید پس از آن صورت می‌گیرد که لغو محدودیت‌های کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۲ باعث شد مهاجرت سالانه به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یابد.

این در حالی است که آموزش بین‌المللی یکی از بزرگ‌ترین صنایع صادراتی استرالیا است و در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، حدود ۳۶٫۴ میلیارد دلار استرالیا ارزش برای اقتصاد این کشور داشته است.

یگانه سلطانپور، رئیس ملی شورای دانشجویان بین‌المللی استرالیا، این تصمیم را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اشاره کرد که افزایش شهریه همراه با هزینه‌های بالای سپرده گذاری، فشار بیشتری را بر دانشجویان بین‌المللی وارد می‌کند.

او افزود: «این باعث شده است که بسیاری از جامعه دانشجویی بین‌المللی گزینه‌های دیگر و کشورهای رقابتی‌تر را بررسی کنند.»

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه