وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » استرالیا به دنبال ایجاد بزرگ‌ترین ناوگان دریایی خود پس از جنگ جهانی دوم

تاریخ انتشار : 1402/12/02 - 1:00

استرالیا به دنبال ایجاد بزرگ‌ترین ناوگان دریایی خود پس از جنگ جهانی دوم

صدای استرالیا - استرالیا طرحی را برای تقویت نیروی دریایی خود در بحبوحه رقابت تسلیحاتی در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه ارائه کرد.


صدای استرالیا – استرالیا طرحی را برای تقویت نیروی دریایی خود در بحبوحه رقابت تسلیحاتی در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه ارائه کرد.

در دهه آینده، نیروی دریایی سلطنتی استرالیا تصمیم گرفته تا ۲۶ ناو بزرگ داشته باشد حال آنکه در حال حاضر ۱۱ ناو در اختیار دارد.

بر اساس این طرح، کانبرا هزینه‌های دفاعی خود را برای تقویت ناوگان دریایی به بیش از ۵۴ میلیارد دلار طی یک دهه آینده افزایش خواهد داد.

با این طرح، استرالیا هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش می‌دهد که حتی بالاتر از هدف تعیین شده توسط متحدان ناتو (۲ درصد) است.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا گفت: این بزرگ‌ترین ناوگانی است که ما از پایان جنگ جهانی دوم خواهیم داشت.

وی افزود: نیروی دریایی سلطنتی استرالیا باید بتواند ایمنی و امنیت مسیرهای کشتیرانی ما را تضمین کند زیرا برای شیوه زندگی و رفاه ما ضروری است.

این ناوها مجهز به موشک‌های تاماهاوک خواهند بود که قادر به انجام حملات دوربرد در عمق خاک دشمن هستند؛ ابزاری مهم برای بازدارندگی.

استرالیا که اتحاد نظامی «آکوس» را با ایالات متحده و انگلیس تشکیل داده، به دنبال مقابله با نفوذ چین در اقیانوس آرام جنوبی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه