وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » استرالیا باید موشک‌های متعلق به خود را بسازد/دوران کشور خوش‌شانس تمام شد

تاریخ انتشار : 1401/05/18 - 6:40

استرالیا باید موشک‌های متعلق به خود را بسازد/دوران کشور خوش‌شانس تمام شد

صدای استرالیا - وزیر دفاع در سایه استرالیا خواست تا این کشور موشک‌های ساخت خود را توسعه داده و عملیاتی کند و هشدار داد که دوران "کشور خوش‌شانس" به پایان رسیده است.


صدای استرالیا – وزیر دفاع در سایه استرالیا خواست تا این کشور موشک‌های ساخت خود را توسعه داده و عملیاتی کند و هشدار داد که دوران “کشور خوش‌شانس” به پایان رسیده است.

اندرو هستی اینطور استدلال کرد که با توجه به چشم‌انداز استراتژیک بسیار تیره و تار و چین که جاه‌طلبی‌های توسعه‌طلبانه نشان می‌دهد، استرالیا به نیروی بازدارندگی بیشتری نیاز دارد.

پس از آنکه دولت استرالیا از واکنش چین به سفر دیپلماتیک نانسی پلوسی به تایوان انتقاد کرد، روابط بین استرالیا و چین تیره‌تر شد. سفارت چین در استرالیا هم نسبت به دخالت این کشور در موضوع تایوان هشدار داد.

هستی که تا پیش از این دستیار وزیر دفاع استرالیا بود، گفت: استرالیا به ذخایر سوخت بیشتر، مهمات بیشتر، سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های سایبری و زیردریایی‌های هسته‌ای برای بازدارندگی بیشتر و دور نگه داشتن دشمنان نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه استرالیا باید با آمریکا، بریتانیا و دیگر کشو ها در زمینه موشک‌ها همکاری نزدیک‌تر داشته باشد، تصریح کرد که منظور او اجازه دادن به آمریکا برای استقرار موشک‌های دوربرد در استرالیا نیست بلکه استرالیا باید برای توسعه موشک‌های متعلق به خود و ساخت با دیگران شراکت کند.

وزیر دفاع در سایه استرالیا گفت: به عنوان کشوری تنها با ۲۶ میلیون نفر جمعیت در یک قاره وسیع، تا جایی که بتوانیم به تعداد زیادی دوست نیاز داریم. دوران کشور خوش‌شانس به پایان رسیده است.

وی گفت: استرالیا باید مدل خود را از سنگاپور و اسرائیل الگوبرداری کند تا با توجه به اندازه و قدرت خود نسبت به کشورهایی مانند چین و روسیه، برای چالش‌های پیش‌رو آماده شود. اگر درگیری بر سر تایوان اتفاق بیافتد، چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم قطعا در تیررس قرار می‌گیریم و به همین دلیل است که باید قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه