وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اخبار » استرالیایی‌ها در روز باکسینگ ۲۳٫۵ میلیارد دلار خرید می‌کنند

تاریخ انتشار : 1401/10/04 - 4:37

استرالیایی‌ها در روز باکسینگ ۲۳٫۵ میلیارد دلار خرید می‌کنند

صدای استرالیا– پیش‌بینی می‌شود که مصرف‌کنندگان در روز باکسینگ رکورد خرید را بشکنند. انجمن خرده‌فروشان استرالیا پیش‌بینی کرده که در […]

استرالیایی‌ها در روز باکسینگ 23.5 میلیارد دلار خرید می‌کنند

صدای استرالیا– پیش‌بینی می‌شود که مصرف‌کنندگان در روز باکسینگ رکورد خرید را بشکنند.

انجمن خرده‌فروشان استرالیا پیش‌بینی کرده که در طول فروش روز باکسینگ، مصرف‌کنندگان استرالیایی ۲۳٫۵ میلیارد دلار خرج خواهند کرد که نسبت به سال گذشته ۷٫۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

با پایان دوران کووید-۱۹، امسال بسیاری از استرالیایی‌ها به رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها می‌روند و این اماکن رشد ۳۰ درصدی فروش را شاهد خواهند بود.

بازار پوشاک نیز با رشد دو رقمی مواجه شده و فروش‌شان با ۱۱٫۴ درصد رشد به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید. برای فروشگاه‌های بزرگ نیز ۸٫۹ درصد افزایش فروش در روز باکسینگ پیش‌بینی می‌شود که فروش آنها را به بیش از یک میلیارد دلار می‌رساند.

تورم و آب و هوای غیرمعمول نیز از عوامل دیگر رشد هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان قلمداد می‌شوند. آب و هوای سرد این روزهای استرالیا، صنعت مد و لباس را هم تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته کارشناسان، بخش عمده‌ای از هزینه‌کرد استرالیایی‌ها در ایام کریسمس به خرید هدایا اختصاص دارد؛ ولی روز باکسینگ، زمانی است که مردم برای خودشان خرج می‌کنند.

اما در میان ایالات و قلمروها، بیشترین میزان هزینه‌کرد مربوط به اهالی نیوساوت‌ولز است. پیش‌بینی می‌شود که فروش پس از کریسمس در این ایالت نسبت به سال گذشته ۹٫۵ درصد رشد کند. ویکتوریا با ۸٫۲ درصد در رتبه دوم قرار می‌گیرد و کوئینزلند نیز با ۷٫۱ درصد رشد فروش سوم خواهد بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه