وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » استرالیایی‌هایی که از خانه کار می‌کنند با ربات‌ها جایگزین می‌شوند

تاریخ انتشار : 1401/07/15 - 5:33

استرالیایی‌هایی که از خانه کار می‌کنند با ربات‌ها جایگزین می‌شوند

صدای استرالیا - مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های استرالیا گفت: استرالیایی‌هایی که می‌خواهند به کار کردن از خانه ادامه دهند، احتمالا به زودی شاهد جایگزینی مشاغل خود با ربات‌ها خواهند بود.


صدای استرالیا – مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های استرالیا گفت: استرالیایی‌هایی که می‌خواهند به کار کردن از خانه ادامه دهند، احتمالا به زودی شاهد جایگزینی مشاغل خود با ربات‌ها خواهند بود.

دیوید هریسون، مدیرعامل شرکت چارتر هال که یکی از غول‌های سرمایه‌گذاری در حوزه املاک است توضیح داد: وقتی بیکاری سه درصد باشد اشکالی ندارد اما اگر همچنان مجبور باشیم با کمبود بهره‌وری کنار بیاییم و مردم بگویند می‌خواهیم از خانه کار کنیم، به محض افزایش بیکاری، فکر می‌کنم شاهد جایگزینی مشاغل با ربات‌ها خواهیم بود.

وی گفت: کارفرمایان متوجه شده‌اند که نیروهای کار جوان فرصتی برای یادگیری فرهنگ محیط کار ندارند و این مشکلی بزرگ است. به نظر من شرکت‌ها مسیر اتوماسیون را دنبال خواهند کرد و این به معنای از دست رفتن مشاغل خواهد بود.

در همین حال تحقیقات Purpose Bureau نشان داد که تمایل مردم استرالیا به کار کردن از خانه همچنان در سطحی بالا قرار دارد. این تحقیق نشان داد تبلیغات شغلی آنلاین در زمینه کار موقت و دائمی از خانه در استرالیا از مارس تا دسامبر سال ۲۰۲۱، ۹۵ درصد افزایش یافته است.

در حالی که کار کردن از خانه مدت‌هاست که در برخی از صنایع وجود داشته است اما پاندمی کووید باعث تشدید تمایل به این شیوه کار کردن شده است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه