وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » اختصاص یارانه هزینه‌های زندگی در بودجه اکتبر؛ اقتصاددانان: به تورم دامن می‌زند

تاریخ انتشار : 1401/04/07 - 9:42

اختصاص یارانه هزینه‌های زندگی در بودجه اکتبر؛ اقتصاددانان: به تورم دامن می‌زند

صدای استرالیا- جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا هشدار داد که نرخ تورم فراتر از پیش‌بینی‌ها، تا پایان سال به هفت درصد خواهد رسید.


صدای استرالیا- جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا هشدار داد که نرخ تورم فراتر از پیش‌بینی‌ها، تا پایان سال به هفت درصد خواهد رسید. به این ترتیب بحران هزینه‌های زندگی در استرالیا عمیق‌تر خواهد شد.

در شرایطی که دولت برای تمدید معافیت مالیات غیرمستقیم بنزین تحت فشار است، چالمرز می‌گوید که در بودجه اکتبر، بسته‌های حمایتی هزینه زندگی گنجانده شده است.

وزیر خزانه‌داری قرار است نخستین بودجه خود را روز ۱۵ اکتبر ارایه کند و وعده داده که در این بودجه، یارانه‌هایی برای مقابله با رشد قیمت‌ها در نظر گرفته شده است.

اما اقتصاددانان هشدار می‌دهند که هرچه دولت بیشتر یارانه نقدی اختصاص بدهد، موجب تداوم چرخه بالارفتن قیمت‌ها و افزایش نرخ‌ بهره خواهد شد.

کریس ریچاردسون، یکی از اقتصاددان‌هایی است که معتقد است اختصاص بسته یارانه‌ای تصمیم خوبی نیست.

وی می‌گوید: این‌کار به معنای هزینه بودجه‌ای است. این پول به اقتصاد برمی‌گردد و در نتیجه به نرخ تورم خواهد افزود و موجب می‌شود که بانک مرکزی نیز نرخ بهره را افزایش دهد.

وزیر خزانه‌داری برای تمدید تخفیف ۵۰ درصدی موقت روی مالیات غیرمستقیم سوخت تحت فشار شدیدی قرار دارد؛ زیرا در صورت تمدید نشدن این معافیت، دارندگان خودرو با افزایش ناگهانی هزینه‌ها مواجه می‌شوند و قیمت هر لیتر بنزین از اوخر سپتامبر ۲۴ سنت بالا می‌رود.

به گفته ریچاردسون، قیمت بنزین به ۲٫۵ دلار در هر لیتر خواهد رسید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه