وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » احتمال بازگشت ۴۰ هزار دانشجوی چینی به استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/11/11 - 4:50

احتمال بازگشت ۴۰ هزار دانشجوی چینی به استرالیا

صدای استرالیا - تصمیم شوکه‌کننده دولت چین مبنی بر ممنوعیت تحصیل شهروندان این کشور به صورت آنلاین در دانشگاه‌های خارجی می‌تواند منجر به سیل ورود ۴۰ هزار دانشجوی چینی به استرالیا شود.


صدای استرالیا – تصمیم شوکه‌کننده دولت چین مبنی بر ممنوعیت تحصیل شهروندان این کشور به صورت آنلاین در دانشگاه‌های خارجی می‌تواند منجر به ورود ۴۰ هزار دانشجوی چینی به استرالیا شود.

دانشگاه‌های استرالیا امیدوار هستند که این ممنوعیت باعث افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی در استرالیا شود، دانشجویانی که تا حد زیادی در شروع پاندمی کووید تحصیل در استرالیا را رها کردند.

کاتریونا جکسون مدیر اجرایی Universities Australia گفت: دستورالعمل شوکه‌کننده دولت چین حدود ۴۰ هزار دانشجوی چینی را که منبع درآمد پرسودی برای آموزش عالی ما هستند، تشویق می‌کند تا به استرالیا بازگردند.

اما در حالی که فقط چند هفته به ترم جدید دانشگاه باقی مانده است، جکسون درباره موانع لجستیکی قابل توجه برای پذیرش دانشجویان تازه‌وارد هشدار داد.

وی گفت: ما با دولت و صنعت کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که دانشگاه‌ها می‌توانند به سرعت به هجوم دانشجویان ورودی پاسخ دهند و بازگشت امن دانشجویان از چین و همچنین دانشجویان سایر کشورها را تسهیل کنند.

دولت چین روز یکشنبه این ممنوعیت را اعلام و شهروندان خود را مجبور کرد که در صورت تمایل به ادامه تحصیل در خارج از چین به دانشگاه‌های خارج از این کشور بازگردند.

وزارت آموزش چین اعلام کرد: از ترم اول، ۲۰۲۳ تحصیل از راه دور برای گرفتن مدرک دانشگاهی خارج از چین دیگر در این کشور معتبر نخواهد بود.

بخش آموزش استرالیا در آغاز پاندمی کووید، زمانی که بسته شدن مرزها باعث شد دانشجویان بین‌المللی مجبور به بازگشت به خانه شوند، ضربه مالی شدیدی را متحمل شد. بسیاری از این دانشجویان مطالعات خود را متوقف کردند، به جاهای دیگر مهاجرت کردند یا هرگز برنگشتند.

آموزش پنجمین صادرات بزرگ استرالیا در سال ۲۰۲۱ بود. ارزش صادرات این صنعت بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ تقریبا به نصف رسید و از ۴۰.۳ میلیارد دلار به ۲۲.۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

منبع: news


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه