وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » آیا می‌دانید چه تعداد ایرانی و افغانستانی مقیم استرالیا هستند و کجا زندگی می‌کنند؟

تاریخ انتشار : 1401/04/08 - 11:22

آیا می‌دانید چه تعداد ایرانی و افغانستانی مقیم استرالیا هستند و کجا زندگی می‌کنند؟

صدای استرالیا – بر اساس سرشماری ملی استرالیا، تعداد ساکنان استرالیا که در ایران یا افغانستان به دنیا آمده‌اند حدود 140 هزار نفر است.


صدای استرالیا – بر اساس سرشماری ملی استرالیا، تعداد ساکنان استرالیا که در ایران یا افغانستان به دنیا آمده‌اند حدود ۱۴۰ هزار نفر است.

آمارهای سرشماری ملی سال ۲۰۲۱ منتشر شده که حاوی اطلاعات جالب جمعیتی است. این سرشماری نشان می‌دهد که تعداد افرادی که ساکن استرالیا هستند و در ایران به دنیا آمده‌اند، ۸۱ هزار و ۱۱۹ نفر است.

افغان‌های مقیم استرالیا نیز تعدادشان به ۵۹ هزار و ۷۹۷ نفر می‌رسد.

البته این آمار، تمامی ایرانی‌ها و افغان‌های مقیم استرالیا را شامل نمی‌شود و فقط مربوط به افرادی است که در این دو کشور متولد شده‌اند.

بر اساس این آمار، از میان ایرانی‌های مقیم استرالیا، تعداد ۴۴ هزار و ۴۱۸ نفر شهروند استرالیا هستند، ۲۶ هزار و ۳۰ نفر شهروند استرالیا نیستند و ۴۵۱ نفر نیز وضعیت‌ شهروندی‌شان را اعلام نکرده‌اند.

در مورد افغان‌های مقیم استرالیا نیز این آمار به ترتیب ۳۲ هزار ۸۹۲ نفر (شهروند)، ۲۶ هزار و ۵۴۱ نفر (غیر شهروند) و ۳۹۶ نفر(نامشخص) است.

نکته دیگر اینکه ایرانیان، نیوساوت‌ولز را برای اقامت و زندگی به ویکتوریا ترجیح داده‌اند؛ اما در مورد افغان‌ها وضعیت برعکس است.

از میان ایرانی‌ها، ۳۱ هزار و ۵۵۵ نفر ساکن نیوساوت‌ولز و ۲۴ هزار و ۴۲۱ نفر ساکن ویکتوریا هستند. سهم کوئینزلند ۹ هزار و ۷۰۶ ایرانی بوده است. پراکندگی سایر ایرانی‌ها به این شرح است: استرالیای جنوبی (۵۱۷۴ نفر)، استرالیای غربی (۸۱۷۲ نفر)، تاسمانی (۴۵۵ نفر)، قلمرو شمالی (۱۵۰ نفر) و قلمرو پایتختی (۱۴۷۸ نفر).

افغان‌ها نیز به این ترتیب در استرالیا پراکنده شده‌اند: نیوساوت‌ولز (۱۶۰۲۰ نفر)، ویکتوریا (۲۱۵۷۸)، کوئینزلند (۴۵۱۹)، استرالیای جنوبی (۶۰۲۳)، استرالیای غربی (۵۱۸۰)، تاسمانی (۳۷۰)، قلمرو شمالی (۸۸) و قلمرو پایتختی (۷۵۸).


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه