وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » آیا زمان حذف ملکه از راس قدرت در استرالیا فرا رسیده است!!!

تاریخ انتشار : 1399/06/31 - 6:38

آیا زمان حذف ملکه از راس قدرت در استرالیا فرا رسیده است!!!

صدای استرالیا – تصمیم کشور باربادوس برای حذف ملکه انگلیس از راس قدرت و تبدیل شدن به یک کشور جمهوری باعث شده است تا بحث خروج استرالیا از سلطه ملکه انگلیس دوباره مطرح شود، موضوعی که در رفراندوم بیش از 20 سال پیش رای نیاورد.


صدای استرالیا – تصمیم کشور باربادوس برای حذف ملکه انگلیس از راس قدرت و تبدیل شدن به یک کشور جمهوری باعث شده است تا بحث خروج استرالیا از سلطه ملکه انگلیس دوباره مطرح شود، موضوعی که در رفراندوم بیش از ۲۰ سال پیش رای نیاورد.

یک کارشناس پیرو جمهوری معتقد است که در پی خروج باربادوس از کشورهای مشترک‌المنافع، استرالیا به‌سوی قطع رشته‌هایی که آن را به تخت سلطنت انگلستان بسته‌اند، یک گام نزدیک‌تر می‌شود.

کشورهای مشترک‌المنافع درحال کنارآمدن با خبری هستند که اعلام می‌کند جزیره باربادوس به‌زودی سلطنت را ترک خواهد کرد و به جمهوری تبدیل خواهد شد. اقدامی که استرالیا آن رادر همه‌پرسی سال ۱۹۹۹ رد کرد.

طی این اعلامیه، باربادوس خبر داد که از ابتدای سال آینده رسما ملکه را از راس دولت کنار خواهد گذاشت. در پاسخ به اعلامیه باربادوس، سخنگوی کاخ باکینگهام گفت که این «مسئله دولت و مردم باربادوس است.»

گراهام اسمیت، مدیر اجرایی کمپین جمهوری که یک گروه مخالف سلطنت در استرالیاست، معتقد است که بسیاری از کشورها فقط منتظرند پرنس چارلز شاه شود تا از سلطنت خارج شوند.

اسمیت در گفت‌وگو با نیوزویک اظهار داشت: تعجب می‌کنم اگر سایر کشورهای حوزه کارائیب و کشورهای کوچک‌تر مشترک‌المنافع از این الگو پیروی نکنند. بیشتر این قلمروها نسبتاً کوچک‌اند و اشتراکات آنها با یکدیگر بیشتر از ماست. فکر می‌کنم احتمالاً آنها هم وارد این مسیر شوند.

وی افزود: به‌نظرم این‌کار چشم‌انداز‌های استرالیا را هم وسعت خواهد بخشید. چیزی که احتمال آن بسیار است و اکنون فقط زمان آن مطرح است نه اینکه آیا این اتفاق پیش‌ می‌آید یا خیر. البته به‌نظر من بعید است با اسکات موریسون به‌عنوان نخست‌وزیر این مسئله رخ دهد. به‌هر رو فکر می‌کنم که سلطنت ملکه رو به پایان است و این یعنی باید ذهن را متمرکز کنیم.

منبع: نیوز دات‌کام


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه