وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » آیا خودداری مشاغل از پذیرش کارت بانکی قانونی است؟

تاریخ انتشار : 1401/03/07 - 13:23

آیا خودداری مشاغل از پذیرش کارت بانکی قانونی است؟

صدای استرالیا– حتما با فروشگاه‌ها یا مراکزی برخورد کرده‌اید که صرفا پول نقد قبول می‌کنند و کارت بانکی نمی‌پذیرند و […]

آیا خودداری مشاغل از پذیرش کارت بانکی قانونی است؟

صدای استرالیا– حتما با فروشگاه‌ها یا مراکزی برخورد کرده‌اید که صرفا پول نقد قبول می‌کنند و کارت بانکی نمی‌پذیرند و تابلوی “CASH ONLY” را هم نصب کرده‌اند. آما آیا امتناع از پذیرش کارت‌های بانکی آن هم در دوره که تقریبا همه از این کارت‌ها برای پرداخت استفاده می‌کنند، قانونی است؟

جواب کوتاه به این سوال، آری است.

بنا به اعلام بانک مرکزی استرالیا، ارایه کنندگان کالا یا خدمات، این اختیار را دارند که شرایط تجاری خود را تعیین کنند که بر اساس این شرایط، پرداخت قبل از انعقاد قرارداد برای تامین کالا یا خدمت انجام می‌شود.

به زبان ساده، در صورتی که موضوع پیش از خریداری شدن یک کالا یا آغاز ارایه خدمت شفاف اعلام شود، یک کسب‌وکار حق دارد که روش دریافت مبلغ معامله را مشخص کند؛ البته طبیعی است که طرف مقابل هم باید موافقت کند.

به همین دلیل هم بود که برخی از کسب‌وکارها در اوج دوران کرونا، فقط پول نقد می‌پذیرفتند و این مساله کاملا هم قانونی بود. چون پیش از اینکه شما وارد معامله شوید، شرایط فروش را مشخص می‌کردند.

البته در شرایط کنونی که بسیاری از مردم از روش‌های پرداخت دیجیتالی استفاده می‌کنند، اگر کسب‌وکاری تصمیم بگیرد که فقط پول نقد قبول کند، طبیعی است که تجارت‌اش بسیار محدود خواهد شد.

بسیاری از مردم نیز در مورد پرداخت مالیات از سوی این کسب‌وکارها سوال می‌کنند که باید گفت، اداره مالیات از این مساله که برخی از مشاغل از معاملات نقدی برای فرار از انجام تعهدات مالیاتی‌شان استفاده می‌کنند، آگاه است. از این ترفند با عنوان «اقتصاد سیاه» یاد می‌شود.

یک بخش کامل از پول در حال تبادل بصورت نقدی انجام می شود که در آن، بخش عمده‌ای از پول، بدون پرداخت مالیات تبادل می‌شود.

در نهایت باید گفت، تا زمانی که معاملات به صورت قانونی ثبت و مالیات آن پرداخته شود، اداره یک کسب‌وکار فقط با پذیرش پول نقد، کاملا قانونی است.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه