وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » کشتی‌های تفریحی در استرالیا از سال آینده به آب می‌زنند

تاریخ انتشار : 1400/08/05 - 10:49

کشتی‌های تفریحی در استرالیا از سال آینده به آب می‌زنند

صدای استرالیا– در کمتر از یک هفته آینده، استرالیایی‌ها خواهند توانست از طریق مرزهای هوایی به خارج از کشور سفر […]

کشتی‌های تفریحی در استرالیا از سال آینده به آب می‌زنند

صدای استرالیا– در کمتر از یک هفته آینده، استرالیایی‌ها خواهند توانست از طریق مرزهای هوایی به خارج از کشور سفر کنند و اگر دل‌شان خواست؛ آنجا کشتی تفریحی سوار شوند؛ اما حرکت این کشتی‌ها در آب‌های استرالیا همچنان ممنوع است.

استفاده از کشتی‌های تفریحی از ماه‌ها قبل در بخش‌هایی از جهان از سر گرفته شده و به گفته انجمن بین‌المللی کشتی‌های کروز، از آن زمان تا کنون بیش از سه میلیون نفر از خدمات این کشتی‌های تفریحی استفاده کرده‌اند.

در بین بازارهای بزرگ برای کشتی‌های تفریحی، استرالیا تنها کشوری است که هنوز اجازه از سرگیری سفر دریایی را برای این کشتی‌ها صادر نکرده است.

فعالیت این کشتی‌ها در مارس ۲۰۲۰ و پس از فاجعه کشتی روبی پرینسس در استرالیا ممنوع شد؛ اما این ممنوعیت در روز ۱۸ دسامبر منقضی خواهد شد.

بر اساس برنامه از سرگیری فعالیت کشتی‌ها، کروزهای محلی استرالیا می‌توانند زودتر از کشتی‌هایی که از مبدا بین‌المللی وارد می‌شوند، آغاز به کار کنند.

در وب‌سایت دولت فدرال ذکر شده که ممنوعیت کشتی‌های کروز در روز ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد؛ اما این بدان معنی نیست که ممنوعیت یاد شده در همان زمان برداشته شود.

صنعت کشتی‌های تفریحی در استرالیا بسیار محبوبیت دارد و بنا به اعلام مقامات بندری نیوساوت‌ولز، در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۲۴۰ کشتی کروز به ۴۷ بندر در استرالیا وارد شده‌اند.

مالکان کشتی‌های تفریحی نیازمند تاییدیه در مورد زمان از سرگیری فعالیت‌های خود هستند؛ اما به طور معمول بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز طول می‌کشد تا کشتی‌های خود را آماده کنند. ضمن اینکه بسیاری از این کشتی‌ها هم اکنون در نیم‌کره شمالی هستند.

همچنین فعالیت آنها در استرالیا نیازمند ترتیبات بهداشتی خواهد بود و تمامی مسافران و خدمه کشتی باید کاملا واکسینه شده باشند و پیش از سوار شدن به کشتی، تست کرونای آنها منفی شده باشد.

همچنین اگر تست کرونای شخصی در هنگام سفر در کشتی مثبت شود، اتاق‌هایی جداگانه باید برای آنها در نظر گرفته شود و امکانات پزشکی نیز در کشتی موجود باشد. خدمه نیز باید به طور ویژه برای مواجهه با کووید-۱۹ آموزش ببینند.

علاقه‌مندان کشتی‌های تفریحی امیدوارند که این صنعت فعالیت‌های خود را در استرالیا از سال آینده از سر بگیرد.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه