وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » پزشکان بریتانیایی برای زندگی بهتر به استرالیا می‌آیند

تاریخ انتشار : 1403/03/08 - 6:38

پزشکان بریتانیایی برای زندگی بهتر به استرالیا می‌آیند

صدای استرالیا- پزشکان انگلیسی این کشور را برای درآمد و زندگی بهتر ترک می‌کنند و در این بین استرالیا یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت این پزشکان است.

استرالیا یکی از 10 کشوری که پزشکان بیشترین درآمد را دارند

صدای استرالیا- پزشکان انگلیسی این کشور را برای درآمد و زندگی بهتر ترک می‌کنند و در این بین استرالیا یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت این پزشکان است.

به گفته شورای پزشکی عمومی بریتانیا (GMC)، استرالیا محبوب‌ترین مقصد برای پزشکان بریتانیا است.

بر اساس آمار، بیش از یک نفر از هر پنج پزشکی که بریتانیا را برای کار در خارج از این کشور ترک می‌کنند به سمت استرالیا می‌آیند و در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳، ۱۹۷۴ متخصص پزشکی بریتانیایی به استرالیا نقل مکان کردند که ۶۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

دکتر ویوک تریودی از انجمن پزشکی بریتانیا گفت: ما شاهد افزایش بسیار زیادی در تعداد پزشکانی هستیم که می‌خواهند کشور را ترک کنند. سیستم سلامت کشور در وضعیت دشواری قرار دارد و سال‌هاست که به دلیل کمبود بودجه، در خدمات و دستمزدها با مشکل مواجه بوده است.

این در حالی است که استرالیا از هجوم پزشکان استقبال می‌کند. نیکول هیگینز، رئیس کالج پزشکان عمومی سلطنتی استرالیا، گفت: آنها تفاوت بزرگی در مناطق روستایی و منطقه‌ای استرالیا و در کل برای نیروی کار ما ایجاد کرده‌اند. بیش از نیمی از پزشکان در مناطق روستایی و منطقه‌ای ما مدارک تحصیلی خود را از خارج از کشور گرفته‌اند.

نظرسنجی GMC در آوریل نشان داد که از هر سه پزشک در بریتانیا یک نفر می‌خواهد در ۱۲ ماه آینده به خارج از کشور نقل مکان کند و ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند استرالیا کشوری است که قصد دارند به آن نقل مکان کنند. از ۳۱۵۴ پزشک شاغل مورد بررسی، بیش از نیمی از وضعیت فعلی سیستم مراقبت‌های بهداشتی در بریتانیا دچار سرخوردگی بودند.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه