وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ | Friday 26 July 2024
» اخبار » پاسپورت استرالیا به گران‌ترین پاسپورت جهان تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار : 1403/03/20 - 5:41

پاسپورت استرالیا به گران‌ترین پاسپورت جهان تبدیل می‌شود

صدای استرالیا– پاسپورت استرالیا در حال تبدیل شدن به گران‌ترین پاسپورت جهان است و قیمت آن به زودی به حدود […]

پاسپورت استرالیا به گران‌ترین پاسپورت جهان تبدیل می‌شود

صدای استرالیا– پاسپورت استرالیا در حال تبدیل شدن به گران‌ترین پاسپورت جهان است و قیمت آن به زودی به حدود ۴۰۰ دلار استرالیا افزایش خواهد یافت.

دولت کارگر به رهبری نخست وزیر آنتونی آلبانیزی، دومین افزایش قیمت صدور پاسپورت در سال جاری را اعلام کرده است. هزینه صدور پاسپورت از ژانویه گذشته، در مجموع ۲۲٫۵ درصد افزایش داشته است.

قیمت پاسپورت از ۳۲۵ دلار استرالیا در ابتدای سال به ۳۹۸ دلار استرالیا از اول جولای افزایش خواهد یافت که شامل افزایش استاندارد اعمال شده در ژانویه می‌شود.

در جریان ارایه بودجه فدرال ۲۰۲۴، جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری، تغییرات در هزینه‌های پاسپورت را «نسبتا متوسط» خواند، اما سایمون بیرمینگام، وزیر خارجه در سایه، با این نظر موافق نیست و از افزایش قیمت انتقاد کرده است.

بیرمینگام گفت: مردم استرالیا در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، بابت پاسپورت‌های خود و در ازای خدماتی بسیار ناکارآمد، هزینه بسیاری می‌پردازند که این مساله مثل نمک روی زخم پاشیدن است.

بیرمینگام افزود: گزارشی که از سوی دفتر حسابرسی ملی استرالیا (ANAO) در مورد اداره پاسپورت منتشر شده، نشان می‌دهد که سرعت صدور پاسپورت نسبت به قبل از همه‌گیری ۵۶ درصد کاهش یافته و زمان رسیدن پاسپورت به متقاضیان طولانی‌تر شده است.

وی گفت: دولت آلبانیزی بابت افزایش هزینه پاسپورت و تبدیل آن به گران‌ترین پاسپورت جهان هیچ نگرانی از خود نشان نمی‌دهد. این کار مثل یک باج‌گیری مالی پنهانی است که ۳۴۹ میلیون دلار استرالیا به مالیات‌دهندگان هزینه تحمیل می‌کند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه