وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » واردات «ویپ» ممنوع شد

تاریخ انتشار : 1400/07/09 - 4:19

واردات «ویپ» ممنوع شد

صدای استرالیا– به گفته رییس سازمان دارویی استرالیا، واردات سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌دار به دلیل افزایش شدید استفاده از آنها از […]

واردات «ویپ» ممنوع شد

صدای استرالیا– به گفته رییس سازمان دارویی استرالیا، واردات سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌دار به دلیل افزایش شدید استفاده از آنها از سوی جوانان، ممنوع شده است.

فروش سیگارهای الکترونیکی نیکوتین دار یا «ویپ» در استرالیا بدون نسخه پزشک غیرقانونی است. همچنین در اختیار داشتن این وسایل بدون نسخه نیز به غیر از استرالیای جنوبی، در سایر مناطق کشور غیرقانونی ارزیابی می‌شود.

اما تا کنون، واردات ویپ‌های نیکوتین‌دار از طریق‌ وب‌سایت‌های خارجی، جرم‌انگاری نشده بود.

حالا، از روز اول اکتبر، نیروهای مرزی استرالیا، این اختیار را دارند که بسته‌های مسافران را به دنبال ویپ‌های نیکوتین‌دار، نیکوتین‌مایع یا پادهای نیکوتین‌دار جست‌وجو کنند.

جان اسکریت، رییس سازمان کالاهای دارویی استرالیا گفت: هم اکنون در بسیاری از فروشگاه‌های دخانیات، فروشگاه‌های عمومی و حتی سکس‌شاپ‌ها این محصولات به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسد و گزارش‌های متعددی وجود دارد که کودکان سال هفتمی، و بچه‌هایی که ۱۱، ۱۲ یا ۱۳ ساله به میزان زیادی از این ویپ‌های نیکوتین‌دار استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد که این روند رو به افزایش است.

به گفته اسکریت، بر واردات این محصولات نظارتی صورت نمی‌گیرد؛ ولی برآوردها حاکی از واردات ۱۰ تا ۱۰۰ هزار از این محصولات در سال است.

سازمان کالاهای دارویی همچنین در نظر دارد سیاستی وضع کند که استفاده کنندگان کنونی از این ویپ‌ها، به منظور تداوم استفاده، الزام به دریافت تاییدیه از پزشک داشته باشند.

 

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه