وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » هزینه قرنطینه‌ها برای اقتصاد استرالیا: ۱۷ میلیارد دلار

تاریخ انتشار : 1400/05/22 - 4:48

هزینه قرنطینه‌ها برای اقتصاد استرالیا: ۱۷ میلیارد دلار

صدای استرالیا- قرنطینه‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا می‌شود، در دو ماه گذشته حداقل ۱۷ میلیارد دلار […]

هزینه قرنطینه‌ها برای اقتصاد استرالیا: 17 میلیارد دلار

صدای استرالیا- قرنطینه‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا می‌شود، در دو ماه گذشته حداقل ۱۷ میلیارد دلار به اقتصاد زیان زده است.

نشانه‌های فشار مالی بر مردم افزایش یافته و استرالیایی‌ها هر روز بیشتر به کمک‌های مالی دولت نیازمند می‌شوند.

با ورود ۴۳۰ هزار شهروند قلمرو پایتختی به قرنطینه، پس از حدود یک سال و ۶۲۰ هزار نفری که در منطقه هانتر نیوساوت ولز با تمدید یک هفته‌ای قرنطینه مواجه شده‌اند، اقتصاددانان هشدار می‌دهند که هزینه‌های کووید-۱۹ رو به افزایش است.

شین اولیور، اقتصاددان ارشد موسسه مدیریت سرمایه‌گذاری AMP Capital می‌گوید که افزایش تعداد و طول مدت قرنطینه‌ها، در سه ماهه منتهی به سپتامبر، می‌تواند تا ۲٫۵ درصد از GDP بکاهد یا به عبارتی موجب از بین رفتن حدود ۱۷ میلیارد دلار فعالیت اقتصادی می‌شود.

به گفته وی، قرنطینه سیدنی بزرگ، هر هفته در حدود یک ملیارد دلار زیان ایجاد می‌کند و آسیبی که قرنطینه‌های مختلف در ویکتوریا به بار آورده، حداقل ۵ میلیارد دلار بوده است.

اولیور بیان می‌دارد که نرخ بیکاری که هم اکنون در حدود ۴٫۹ درصد است، احتمالا تا ۵٫۵ درصد نیز بالا خواهد رفت و بیشترین میزان افزایش نرخ بیکاری نیز در نیوساوت‌ولز خواهد بود.

وی البته با بیان اینکه اعمال قرنطینه توانسته جان استرالیایی‌ها را نجات بدهد، معتقد است که منافع سلامتی آنها زیاد بوده و باید این موضوع را در نظر داشت.

آلن اوستر، اقتصاددان ارشد بانک ملی استرالیا نیز می‌گوید که در طول دو ماه گذشته که قرنطینه‌ها اجرا شده، میزان مصرف خانوارها تا ۳ درصد کاهش یافته است؛ در حالی که در مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف بوده‌ایم.

همچنین از ابتدای سال جاری، میزان هزینه‌کرد خرده فروشی ۷ درصد و استفاده از خدمات میهمان‌یاری ۲۵ درصد افت کرده است. پاب‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز اقامتی نیز با مشکلات درآمدی مواجهند.

منبع: the age


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه