وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » نگرانی از شیوع شدید کرونا پس از تظاهرات دیروز در ملبورن

تاریخ انتشار : 1400/05/31 - 5:37

نگرانی از شیوع شدید کرونا پس از تظاهرات دیروز در ملبورن

صدای استرالیا– ویکتوریا دیروز ۶۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد. در همین حال، پس از اعتراض و […]

نگرانی از شیوع شدید کرونا پس از تظاهرات دیروز در ملبورن

صدای استرالیا– ویکتوریا دیروز ۶۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد.

در همین حال، پس از اعتراض و تظاهرات چندهزار نفره که دیروز در منطقه مرکز تجاری ملبورن اتفاق افتاد؛ حالا مقامات بهداشتی نگرانند که این ایالت نیز دچار بحرانی فلج کننده مانند نیوساوت‌ولز شود.

این در حالی است که حتی پیش از تظاهرات مذکور نیز، به دلیل مشاهده چند مورد ابتلا در مناطق دیگر ویکتوریا، قرنطینه ملبورن به کل ایالت تعمیم داده شد.

در تظاهرات ملبرون، به رغم حضور سنگین نیروهای پلیس و هشدارها درباره خطر شیوع کرونا، نزدیک به ۴ هزار نفر به خیابان‌ها ریختند.

اثر کامل این تظاهرات ضد قرنطینه بر افزایش موارد ابتلا، البته دو هفته دیگر مشخص می‌شود. ولی از هم‌اکنون مسوولان سلامت ویکتوریا، به شدت نگران این موضوع هستند.

در پی ناآرامی‌ها در ملبورن، بیش از یک میلیون جریمه برای افراد خاطی صادر شده، حداقل ۲۱۸ نفر دستگیر شدند و شش نفر از افراد پلیس نیز به دلیل جراحات وارده، کارشان به بیمارستان کشید.

سخنگوی پلیس ویکتوریا گفت: رفتاری که پلیس شاهد آن بود، به قدری خصمانه و پرخاشگرانه بود که چاره‌ای جز استفاده از تمام تاکتیک‌های ممکن را برای پلیس باقی نگذاشت.

وی افزود: برای نخستین بار در جریان اعتراضات به قرنطینه، پلیس برای متفرق کردن جمعیت، مجبور به استفاده از طیفی از گزینه‌های غیر کشنده مانند از جمله گاز اشک‌آور شد.

وی گفت که اکثر افرادی که در این تظاهرات شرکت کردند، قصد انجام خشونت داشتند.

جیریون وایمار، فرمانده واحد واکنش به کووید-۱۹ نیز با بیان اینکه تعداد افراد بستری، روند نگران کننده‌ای دارد، گفت که ۱۸ شهروند ویکتوریا در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۸ نفر آنها در واحد مراقبت‌های ویژه هستند و دو نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه