وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ | Friday 26 July 2024
» اجتماعی » شمال استرالیا غیرقابل سکونت می‌شود

تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 11:51

شمال استرالیا غیرقابل سکونت می‌شود

صدای استرالیا- کارشناسان هشدار داده‌اند که به علت گرما و رطوبت شدید، شمال استرالیا در دهه‌های آتی “غیرقابل سکونت” خواهد […]

شمال استرالیا غیرقابل سکونت می‌شود

صدای استرالیا- کارشناسان هشدار داده‌اند که به علت گرما و رطوبت شدید، شمال استرالیا در دهه‌های آتی “غیرقابل سکونت” خواهد بود.

آنها می‌گویند گرمای کشنده که در زمان‌های خاصی از سال شروع به ظهور می‌کند، باعث می‌شود تا انسان نتواند بیش از شش ساعت در روز در فضای باز بماند.

بیل هیر، متخصص آب و هوا، معتقد است: مناطقی مانند بروم و کاترین همانند بخش‌هایی از آسیا و آفریقا به زودی غیرقابل زندگی خواهند بود اگر دمای هوا فقط ۱٫۵ درجه افزایش یابد.

او می‌گوید: “شما نمی‌توانید در بخش‌های زیادی از سال از کیبل بیچ لذت ببرید. ما در حال حاضر شاهد دوره‌های کوتاهی از گرمای کشنده در جنوب آسیا، غرب آسیا و آسیای جنوب شرقی هستیم که گزارش‌هایی از مرگ و میر نیز در آنها مخابره شده است. شرایط در حال حرکت به سوی مرزهای قابلیت زندگی انسان است.”

هیر گفت، برای شهرهایی مانند پرت که در حال حاضر طولانی‌ترین دوره گرمای خشک و بدون باران را تجربه می‌کند، دانشمندان انتظار ندارند که ترکیبی مرگبار از رطوبت و گرما را تا ۲۵ سال آینده ببینند، اما انتظار چنین وضعیتی برای بخش‌های شمالی استرالیا می‌رود.

او گفت، در حال حاضر مناطقی از کیمبرلی با انفجارهای کوچکی از گرمای کشنده رو‌به‌رو شده‌اند که باعث مرگ دام‌ها و حیوانات بومی شده است.

هیر معتقد است، این به آرامی و به تدریج اتفاق می‌افتد، آب و هوا واقعا گرم و شرایط بدتر و بدتر خواهد شد.

این متخصص آب‌وهوا می‌گوید تنها یک راه برای محدود کردن این آسیب وجود دارد:  انتشار کربن باید تا ۵۰ درصد در دهه آینده کاهش یابد و در استرالیا باید تا سال ۲۰۵۰ به صفر مطلق برسد.

وی گفت: در ۱۰ سال گذشته، بیشترین افزایش دی اکسید کربن و گرم شدن کره زمین ناشی از انتشار سوخت‌های فسیلی بوده است.

دولت فدرال باید حمایت از بنزین را کنار بگذارد و از انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت کند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه