وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » زمستان فرا رسید؛ راهکارهایی برای کاهش هزینه برق

تاریخ انتشار : 1403/03/17 - 4:46

زمستان فرا رسید؛ راهکارهایی برای کاهش هزینه برق

صدای استرالیا- زمستان رسما فرا رسیده و این بدان معناست که باید بخاری‌ها را روشن و خود را برای قبض برق‌های چشمگیر آماده کنیم.


صدای استرالیا- زمستان رسما فرا رسیده و این بدان معناست که باید بخاری‌ها را روشن و خود را برای قبض برق‌های چشمگیر آماده کنیم.

شبکه خبری ای‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به افزایش هزینه‌های زندگی به ویژه افزایش هزینه برق در زمستان، با کارشناسان در مورد اینکه چگونه می‌توان قبوض برق را در زمستان پایین نگه داشت، صحبت کرده است و موارد زیر توسط کارشناسان پیشنهاد شده است:

تامین کننده انرژی خود را تغییر دهید

تصور نکنید که تامین کننده انرژی فعلی شما بهترین گزینه موجود را به شما ارائه می‌دهد. با آنها تماس بگیرید تا بهترین قرارداد ممکن را به شما ارائه دهند و سپس قیمت‌ها را مقایسه کنید. در سال ۲۰۲۳، کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده‌های استرالیا (ACCC) دریافت که تقریباً یک چهارم مشتریان بیشتر از نیاز خود پول قبض برق پرداخت کرده‌اند، زیرا کاری که گفته شد را انجام ندادند.

این کمیسیون گفت که این خانواده‌ها تنها با تغییر برنامه‌ها می‌توانند تا ۴۰۰ دلار در سال پس انداز کنند.

 ابتدا به فکر گرم کردن خود باشید بعد خانه‌تان

خودتان را گرم کنید به جای خانه‌تان. ممکن است مفهوم ساده‌ای به نظر برسد، اما می‌تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. کریس بارنز، کارشناس گرمایش خانه CHOICE می‌گوید: ما اغلب می‌خواهیم گرمای خانه را بالا ببریم تا بتوانیم در زمستان با تی شرت و شورت در خانه قدم بزنیم، اما این کار مقرون به صرفه نیست.

طبق گفته وزارت انرژی استرالیا، هر درجه گرمایش اضافی می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ درصد به مصرف انرژی شما اضافه کند. به لباس‌های گرم، جوراب و دمپایی فکر کنید. حتی می‌توانید یک وسیله قدیمی مانند یک کیسه آب گرم را برای گرم نگه داشتن خود در نظر بگیرید.

نظرتان درباره پتوی برقی چیست؟

راحت باشید و با چیز کمی مدرن‌ مانند پتوی برقی کنار بیایید. آقای بارنز می‌گوید: پتوهای برقی در مصرف انرژی کارآمد هستند و در واقع برق زیادی مصرف نمی‌کنند.

اجازه دهید آفتاب وارد خانه شود

در روزهای آفتابی، پرده‌ها را باز کنید تا نور و گرما وارد خانه شود.

دستگاه‌های تهویه مطبوع در مقابل بخاری‌های برقی قابل حمل

همه بخاری‌ها برابر نیستند. هیترهای قابل حمل معمولاً ارزان‌تر هستند، اما برای کار در درازمدت مقرون به صرفه نیستند و اینجاست که سیستم تهویه مطبوع چرخه معکوس برتری خود را نشان می‌دهد.

دمای گرمایش را روی چه درجه‌ای تنظیم کنیم؟

اگر تصمیم دارید از تهویه مطبوع خود در حالت چرخه معکوس استفاده کنید، باید دمای گرمایش را به جای ۲۳ یا ۲۴ درجه معمولی روی ۱۹ یا ۲۰ درجه تنظیم کنید و سپس منافذ خانه را بگیرید. یک چیز کوچک مانند این می‌تواند تفاوت بزرگی در قبض برق شما ایجاد کند.

 

سوئیچ پنکه سقفی خود را بچرخانید

از پنکه سقفی خود به صورت معکوس استفاده کنید. اکثر پنکه‌های سقفی مدرن دارای یک کلید معکوس هستند که باعث می‌شود تیغه‌ها در جهت عقربه‌های ساعت بچرخند. از آنجایی که هوای گرم بالا می‌آید، این کار هوای گرم را به سمت پایین به سمت زمین می‌فرستد.

عایق بندی خانه

وزارت انرژی استرالیا می‌گوید حفظ گرما با عایق مناسب خانه می‌تواند تا ۲۵ درصد در قبض‌های گرمایشی شما صرفه جویی کند.

ارتقای راندمان حرارتی

صرفه‌جویی بالقوه با استفاده از پوشاننده‌های حرارتی موقت بر روی پنجره‌ها یا شیشه‌های دوجداره نیز گزینه‌های مؤثری هستند.

آیا روشن و خاموش کردن متناوب بخاری در هزینه‌‌ها موثر است؟

هرچه بیشتر بتوانید از این کار اجتناب کنید در کاهش هزینه‌ها موثرتر است. اگر خانه خود را برای مدتی گرم کنید، سپس بخاری خود را خاموش کنید و زمانی که خانه دوباره سرد شد آن را روشن کنید، این کار باعث می‌شود تا بخاری شما دوباره سخت کار کند تا به دمای تنظیم شده برگردد. این کار وقتی نامناسب‌تر هم هست که خانه شما از نظر نگه‌داشت حرارتی چندان وضعیت مناسبی نداشته باشد و به این ترتیب تنها قبض‌های شما سر به فلک می‌کشد.

آیا تخفیف در زمینه انرژی وجود دارد؟

بله. بودجه فدرال امسال شامل ۳۰۰ دلار تخفیف قبض انرژی برای هر خانوار است که به طور خودکار از قبض برق شما کسر می‌شود. برخی از ایالت ها نیز تخفیف‌های جداگانه خود را فراتر از دولت فدرال ارائه می‌کنند. در کوئینزلند، هر خانوار یک اعتبار ۱۰۰۰ دلاری در قبوض برق خود در ماه ژوئیه دریافت خواهد کرد. سالمندان، مستمری بگیران و دارندگان کارت امتیازی واجد شرایط نیز از ۳۷۲ دلار بهره‌مند می‌شوند.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه