وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » جریمه سنگین برای بالن هوا کردن در ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1400/04/25 - 6:15

جریمه سنگین برای بالن هوا کردن در ویکتوریا

صدای استرالیا- هوا کردن یک بالن برای شهروندان ویکتوریایی می‌تواند جریمه‌ای نزدیک به هزار دلار در پی داشته باشد.


صدای استرالیا– هوا کردن یک بالن برای شهروندان ویکتوریایی می‌تواند جریمه‌ای نزدیک به هزار دلار در پی داشته باشد.

از روز اول جولای به منظور جلوگیری از آسیب‌رسانی به محیط زیست از طریق ایجاد آلودگی و زباله، به سازمان حفاظت از محیط زیست دولت ویکتوریا (EPA) اختیارات گسترده‌ای اعطا شده است.

بر این اساس، شهروندانی که حتی یک بالن هلیومی را در آسمان رها کنند به مبلغ ۹۹۱ دلار جریمه خواهند شد. جریمه عمل مشابه برای شرکت‌ها سنگین‌تر است و تا ۴۹۵۶ دلار هم می‌رسد.

این جریمه برای رها کردن فقط یک بالن یا بادکنک است و افراد و شرکت‌ها اگر چند بالن به هوا بفرستند، جریمه آنها به ترتیب به ۱۶۵۲۲ و ۸۲۶۱۰ دلار خواهد رسید.

سازمان حفاظت از محیط زیست دولت ویکتوریا در بیانیه‌ای که به صورت آنلاین منتشر شده، اعلام کرده است: بالن‌ها و متعلقات‌شان می‌توانند عامل جدی آسیب دیدن یا مرگ حیات وحش باشند. حیوانات ممکن است به بالن‌ها گیر کنند یا آنها را بخورند.

این بیانیه می‌افزاید: بالن‌هایی که روی آب شناور شوند، ممکن است مشابه ماهی مرکب یا عروس دریایی به نظر بیایند و پستانداران دریایی، مرغ‌های دریایی و لاکپشت‌ها اغلب آنها را با غذا اشتباه می‌گیرند. در ویکتوریا، مشاهده شده که فک‌ها و سایر حیوانات در بندهای این بالن‌ها گرفتار می‌شوند که موجب آسیب‌های جدی و درازمدت در آنها می‌شود.

این سازمان پیشنهاد کرده مردم به جای بالن، به جایگزین‌هایی مانند ریسه‌ها، تزیینات کاغذی، گل‌های شناور یا کاشت درخت روی بیاورند.

سازمان حفاظت از محیط زیست دولت ویکتوریا همچنین توصیه کرده که اگر استفاده از بالن در فضای باز اجتناب ناپذیر است، از رها شدن آن در طبیعت جلوگیری و گیره‌ها و روبان‌های آنها را به طور صحیح امحا کنید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه