وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ | Friday 26 July 2024
» اخبار » بررسی گوشی ۱۰ هزار مسافر توسط پلیس مرزی استرالیا در ۲ سال گذشته

تاریخ انتشار : 1403/03/23 - 3:55

بررسی گوشی ۱۰ هزار مسافر توسط پلیس مرزی استرالیا در ۲ سال گذشته

صدای استرالیا - افسران نیروی مرزی استرالیا در دو سال گذشته گوشی‌های موبایل تقریباً 10 هزار مسافر را چک کرده‌اند.


صدای استرالیا – اطلاعات جدید به دست آمده توسط گاردین استرالیا نشان می‌دهد که افسران نیروی مرزی استرالیا در دو سال گذشته گوشی‌های موبایل تقریباً ۱۰ هزار مسافر را چک کرده‌اند و اکثر افرادی که به آنها دستور داده شده تا تلفن‌های همراه خود را نشان دهند با کمال میل رمز عبور خود را ارائه کرده‌اند.

این اطلاعات تحت قوانین آزادی اطلاعات به دست گاردین رسیده است و نشان می‌دهد از زمانی که مرزهای استرالیا به دنبال کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ بازگشایی شدند، با افزایش تعداد مسافران، جستجوهای تلفنی دوباره افزایش یافته است.

بر این اساس دو هزار و ۸۷ جستجو در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲، پنج هزار و ۶۵ مورد در ۲۰۲۲-۲۳ و چهار هزار و ۴۲۲ مورد جستجو در دوره بین ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ انجام شده است.

داده‌های این بخش نشان می‌دهد که نزدیک به ۹۴ درصد از مردم به‌رغم وجود هیچ الزام قانونی برای انجام این کار، رمز عبور تلفن خود را آزادانه به افسران پلیس فاش می‌کنند.

تنها در مارس ۲۰۲۴، سه میلیون و ۳۰۰ هزار ورود یا خروج در مرزهای استرالیا صورت گرفت.

نیروهای مرزی اجازه دارند به طور معمول از مسافران بخواهند که رمز عبور دستگاه‌های الکترونیکی خود را ارائه دهند تا بتوان آنها را بررسی کرد، اما آنها قدرت وادار کردن مسافران به تحویل رمز عبور خود را ندارند.

در برخی موارد هم پلیس می‌تواند دستگاه‌های الکترونیک مردم را بگیرد و هیچ محدودیتی برای مدت زمان نگهداری دستگاه‌ها وجود ندارد، اما آژانس نیروهای مرزی اعلام کرد که سیاست این است که این دستگاه‌ها را بیش از ۱۴ روز نگه نمی‌دارد، مگر اینکه بررسی آنها بیشتر طول بکشد.

گاردین استرالیا هم‌چنین در ماه مه گزارش داد که یک مرد به نام «کریس»، سه بار در یک سال پس از بازگشت از ایالات متحده به استرالیا برای دیدار با خانواده، متوقف شد. او این رفتار را آزار و اذیت بسیار تهاجمی و غیرضروری توصیف کرد.

در آخرین جست و جو، او گفت که از تهدید به توقیف دستگاه الکترونیکش برای وادار کردن او برای تحویل رمز عبور استفاده شده است. همچنین از او خواسته شد تا رمز عبور اصلی را تحویل دهد اما او نپذیرفت.

او گفت که پس از یک ساعت به او اجازه خروج داده شد، اما نیروهای مرزی یک درایو USB را پیش خود نگه داشتند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه