وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » باغی سبز بین انبوه خانه‌های خاکستری؛ خانواده‌ای در سیدنی که زمین خود را به هیچ قیمتی نمی‌فروشد

تاریخ انتشار : 1402/03/20 - 12:13

باغی سبز بین انبوه خانه‌های خاکستری؛ خانواده‌ای در سیدنی که زمین خود را به هیچ قیمتی نمی‌فروشد

صدای استرالیا– خانواده‌ای درسیدنی، در زمین بزرگ خود مانده‌اند و زیر بار فروش آن به سازندگان نمی‌روند. این در حالی […]

باغی سبز بین انبوه خانه‌های خاکستری؛ خانواده‌ای در سیدنی که زمین خود را به هیچ قیمتی نمی‌فروشد

صدای استرالیا– خانواده‌ای درسیدنی، در زمین بزرگ خود مانده‌اند و زیر بار فروش آن به سازندگان نمی‌روند. این در حالی است که اطراف این زمین، پر از خانه‌های هم‌شکل شده است.

این بلوک دو هکتاری در The Ponds در نزدیکی Quakers Hill قرار دارد که در حدود ۴۰ کیلومتری شمال غربی مرکز سیدنی واقع است. این زمین بزرگ متعلق به خانواده «زمیت» است که مصمم‌ هستند خانه خود را حفظ کنند.

همسایه‌ها و مشاوران املاک محلی، این خانواده را به دلیل رد کردن پیشنهادهای متعدد و هنگفت مالی برای خرید این تکه زمین تحسین می‌کنند. گفته می‌شود در سال ۲۰۲۲، مبلغ ۵۰ میلیون دلاری هم برای خرید این زمین پیشنهاد شده است.

تصاویر هوایی منتشر شده از این خانه در دو دهه اخیر، نشان‌دهنده تغییرات گسترده‌ای در ترکیب و ساخت‌وسازهای محدوده مذکور است و زمین‌های اطراف، یکی یکی به تعداد زیادی خانه تبدیل شده‌اند.

دایان زمیت که ۱۷ سال پیش با خانواده‌اش به این ملک نقل مکان کرده است، می‌گوید: قبلا اینجا پر از زمین‌های کشاورزی با خانه‌های منحصر به فرد و کلبه‌های کوچک آجر قرمز بود. اما دیگر این‌طور نیست.

اکنون ملک خانواده زمیت به پارک بزرگی شبیه است که خانه‌های خاکستری رنگ متعدد آن را احاطه کرده‌اند.

تخمین زده می‌شود که این ملک برای ساخت ۴۰ تا ۵۰ خانه مناسب باشد.

اکثر بلوک‌های در همسایگی این زمین در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۲۳۹ دلار به ازای هر متر مربع فروخته شد. آن زمان قیمت خانه زمیت‌ها در حدود ۴٫۷۵ میلیون دلار برآورد می‌شد؛ اما از آن زمان تا کنون، قیمت املاک در سیدنی رشد چشمگیری داشته‌ است.

طبق اطلاعات وب‌سایت realestate.com.au میانگین قیمت یک خانه در محدوده The Ponds در سال مالی منتهی به آوریل ۲۰۲۳ با افزایش ۱٫۲ درصدی به قیمت یک میلیون و ۴۴ هزار و ۷۵۰ دلار رسیده است. بنابراین قیمت ۴۰ یا ۵۰ خانه‌ای که در این زمین بزرگ می‌توان ساخت، ۵۷٫۶ تا ۷۲٫۱ میلیون دلار خواهد بود.

با این وجود، به نظر می‌رسد که خانواده زمیت نه قصد فروش دارند و نه نیازی به فروش آن احساس می‌کنند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه